۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۸۶۷۸۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری دوره آموزشی خادمان امامزادگان استان، کارگاه آموزشی عفاف و حجاب و تصویب 17 طرح پیشنهادی سازمان های مردم نهاد جوانان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمدرضا خلیلی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از برگزاری دوره‌ آموزشی هیئت امنا و خادمان امامزادگان(ع) استان خبر داد و اظهار داشت: در این دوره آموزشی، خادمان و هیأت امنای امام‌زادگان نحوه‌ برخورد مناسب با زائران به ویزه مهمانان نوروزی را آموزش دیدند.

وی با بیان این‌که دوره آموزشی با حضور 120 نفر از خادمان، هیأت امنا و کارشناسان فرهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: محور اول این کارگاه شامل آموزش‌های روانشناسی و رفتاری بود که نحوه‌ برخورد مناسب با زائران و مهمانان نوروزی را آموزش می‌داد که از سوی حجت الاسلام محمودی ارائه شد.

حجت‌الاسلام خلیلی ادامه داد: آموزش در راستای مسائل معنوی و فرهنگی امام‌زادگان(ع) و همچنین بیان ارزش و جایگاه خدمت در استان مقدس امام‌زادگان(ع)، ارزش و جایگاه امام‌زادگان(ع) و همچنین وظایف خادمان در برابر امام‌زادگان(ع) نیز محور دوم این کارگاه آموزشی بود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در خصوص محور سوم این کارگاه خاطرنشان کرد: این محور نیز مختص آموزش خادمان در راستای برگزاری طرح آرامش بهاری در امام زادگان(ع) استان بود که از تاریخ 25 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین ماه سال 96 همزمان با کل کشور در استان ما نیز برگزار می‌شود.

کارگاه آموزشی عفاف و حجاب
 کارگاه آموزشی عفاف و حجاب به همت کانون فرهنگی هنری و تخصصی عفاف و حجاب بصائر مسجد امام حسین(علیه السلام) با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز برگزار شد.
وی با بیان این‌که ۲۰۰ نفر در این کارگاه یک روزه شرکت داشتند که با مفاهیم کلی حجاب، فلسفه حجاب و بایدها و نبایدهای حجاب آشنا شدند، گفتک تجلیل از فعالان و برترین های حجاب نیز از برنامه های جنبی این کارگاه بود.

تصویب 17 طرح پیشنهادی سازمان های مردم نهاد جوانان آذربایجان شرقی
امیر تقی زاده، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: در شورای داوری طرح ها و برنامه های پیشنهادی سازمان های مردم نهاد جوانان آذربایجان شرقی، تعداد 17 طرح و برنامه پیشنهادی برای سال 96 به تصویب رسید.

وی افزود: شورای داوری طرح ها و برنامه های پیشنهادی سازمان های مردم نهاد جوانان آذربایجان شرقی در محورهای 15 گانه برگزار و از 25 طرح پیشنهادی، تعداد 17 طرح پیشنهادی به تصویب شورای داوری رسید تا برای سال 96 مورد حمایت این اداره کل در راستای توانمندسازی اجتماعی تشکل های مردم نهاد و حمایت روش مند و موثر از طرح ها و برنامه ها قرار گیرد.

تقی زاده با تاکید بر ضرورت نقش‌آفرینی تشکل‌های مردم ‌نهاد در حل معضلات و مسایل فرهنگی و اجتماعی استان، گفت: سمن ها بهترین محفل برای بازسازی فرهنگی و اجتماعی جامعه و کمک دولت برای فرهنگ سازی در موضوع های مختلف در جامعه هستند.

ضرورت راه اندازی مجمع خیران دانشگاه پیام نور
بخشعلی معصومی، رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی بر ضرورت راه اندازی مجمع خیران دانشگاه پیام نور تاکید کرد و گفت: بعضی از رشته های سنتی دیگر جوابگوی نیازهای جامعه نیستند و باید به سمت ایجاد رشته های مختلف میان رشته ای و رشته های کارشناسی ارشد حرکت کرد.

وی گفت: دانشگاه پیام نور خدمات ارزنده ای به جامعه علمی کشور ارائه کرده است اما متأسفانه در سال های اخیر با افت دانشجو مواجه بوده است که البته این شرایط در دانشگاه های دولتی دیگر و سایر دانشگاه ها هم وجود دارد. رویکرد اصلی دانشگاه توسعه تحصیلات تکمیلی دانست و خاطرنشان کرد: باید به سمت توسعه تحصیلات تکمیل گام برداریم.

معصومی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تکمیل ساختمان آموزشی مرکز بناب را که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در سال ۹۶ جزو طرح های نیمه تمام در اولویت قرار دهیم ولی باید برای تکمیل این ساختمان از ظرفیت و پتانسیل بالای خیران شهرستان استفاده شود./935/303/ب2

ارسال نظرات