۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۸۶۸۶۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

ظرفیت بالای کانون های مساجد استان در برگزاری جشنواره های ملی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی سبب هویت بخشی دوباره به مساجد شده است، گفت: مساجد کانون تبادل اندیشه های فرهنگی و علمی هستند و در استان توان ویژه ای برای برگزاری جشنواره های ملی را از سوی کانون های مساجد شاهد هستیم.
محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان و منتخبان کانون های مساجد خوزستان که در سالن مهتاب برگزار شد، با اشاره به اینکه 18 اسفندماه سالروز تأسیس کانون های مساجد در راستای لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب درباره شبیخون فرهنگی دشمنان است، گفت: پس از ورود اسلام به ایران و براساس معماری صوت گرفته در مدینه منوره، مساجد در کشورمان به عنوان کانون عمران شهرها در مراکز شهر ساخته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه مسجد براساس معماری اسلامی در مرکز شهر و کنار بازار ساخته می شود، اظهار داشت: بازار و مسجد در معماری اسلامی گذشته بسیار مهم هستند فارغ از اینکه مسجد در این زمینه هشداری برای معامله گران دنیای ناسوت جهت هوشیاری و به خود آمدن است اما از دید دیگر مرکزی برای فعالیت های علمی تلقی می شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مساجد در کشورمان کانون تبادل اندیشه های فرهنگی و علمی است، افزود: کانون های مساجد چه بسا شکل متکامل از حلقه هایی است که در آغاز دوران صدر اسلام شکل گرفته بود.

جوروند انقلاب اسلامی را سبب هویت بخشی مهم به مساجد عنوان کرد و ابراز داشت: مساجد در آغاز انقلاب اسلامی مرکزی برای سایر مجموعه های برگزار کننده راهپیمایی ها و اعتراضات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی بودند و در هشت سال دفاع مقدس افزون بر مرکز عبادی، به پایگاهی برای فعالیت های نظامی و آموزشی تبدیل شد.

وی فعالیت کانون ها در سطح شهرستان ها و حتی روستاهای استان را امتیاز ویژه کانون های مساجد خوزستان برشمرد و اعلام کرد: جشنواره های ملی همچون دلنوشته های عاشورا در لالی و به رنگ انار در شوشتر، در سال 95 برگزار شد و یقینا با توجه به ظرفیت های بالای فرهنگی خوزستان توانایی برگزاری جشنواره های ملی دیگر را دارا هستیم.

همچنین سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به اینکه مساجد سنگر رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی بودند، خاطرنشان کرد: خاطره های شهدا گویای حضور و فعالیت آنها در مساجد است و با توجه به نقش مساجد به عنوان پایگاه بسیج، جلسات، سیاست ها و برنامه های بسیج در آنجا برگزار می شود.

معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه مسجد محل تربیت و خودسازی و اجرای دین الهی است، گفت: طراحی دشمن برای حوزه سبک زندگی و اخلاق اسلامی در صورت مشاهده ضعف فعالیت های مساجد، قطعا با پیروزی همراه است.

این مقام مسؤول به ضرورت تقویت مساجد در برابر حیله ها و توطئه های دشمنان اشاره و اظهار داشت: توپخانه دشمن قلب جوانان ما را هدف قرار داده است و انعقاد تفاهم نامه سپاه ولیعصر(عج) با کانون های فرهنگی ـ هنری استان نشان دهنده تفاهم، همفکری و اتاق فکر مشترک برای رویارویی با تهاجم فرهنگی، زمین گیر کردن و رصد دشمنان است.

سرهنگ حاجتی عنوان کرد: حضور 5 میلیون زائر راهیان نور در راستای ادای دین به خون شهیدان است و دستور کار کنونی آن است که همه حوزه سپاه و بسیج در مساجد جانمایی شوند تا مردم آرامش و امنیت را بیش از بیش با مشاهده حضور بسیج احساس کنند./9456/303/ب1

ارسال نظرات