۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۸۶۹۱۹
در ارومیه؛

مراسم تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد

مراسم تکریم مادران و همسران شهدا با سخنرانی مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام جواد ارجمندی ظهر امروز در مراسم تکریم مادران و همسران شهدا که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که با سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) مصادف شده است، اظهار داشت: حضرت ام‌البنین(س) یکی از شخصیت‌های مظلوم شیعه است که در طول تاریخ به شخصیت ایشان زیاد توجه نشده است در حالی که ایشان نقش پررنگی در تاریخ شیعه دارند.

وی با اشاره به جایگاه حضرت ام‌ابنین(س) افزود: ایشان برحسب اتفاق همسر حضرت علی(ع) نشده‌اند بلکه حضرت برای پیدا کردن ایشان عقیل را مامور کردند تا زنی شجاع زاده را برای همسری حضرت علی(ع) انتخاب کنند و عقیل به سراغ حضرت ام‌البنین(س) که عشایر زاده و از خانواده دلیری بود رفتند.

حجت الاسلام ارجمندی، حضرت ام‌البنین(س) را همسر و مادر شهید دانست و عنوان کرد: ایشان بعد از کربلا یکی از مبارزان سیاسی بود که هر روز همراه با فرزند حضرت عباس(ع) به قبرستان بقیع می‌رفتند و روضه می‌خوانند تا مردم را همیشه متوجه حادثه کربلا کرده و آن را زنده نگه دارند.

وی ادامه داد: حضرت ام‌البنین(س) با مادری در حق فرزندان حضرت فاطمه(س) جایگاه نامادری را ارتقا و عزت بخشیدند و طوری با آنان رفتار می‌کردند که همیشه مقدم بر فرزندان خود بودند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: خانواده شهدا نباید جایگاه شهیدان را با درخواستهای دنیوی تقلیل دهند، مطمئنا شهدا از این کارها ناراحت هستند.

 حجت الاسلام ارجمندی ادامه داد: اگر بنیاد شهید تمام ایران را هم به خانواده شهدا ببخشد باز هم مقام شهدا بالاتر اان است.

وی با اشاره به اینکه افراد بسیاری در دنیا فرزند و همسر خود را از دست داده‌اند خاطرنشان کرد: آنچه که سبب تفاوت مرگ شهیدان با دیگران می‌شود، نوع رفتن و هدفی که برای آن شهید شده‌اند.

حجت الاسلام ارجمندی با اشاره به اینکه شهدا در زمان مناسب با خدا معامله پرسودی کردند و جان خویش را به بهای گزاف فروختند تصریح کرد: خانواده شهدا باید این منت را از خدا بپذیرند و خدا را شاکر باشند که چنین سرمایه‌ای نصیب‌شان شده‌است.

وی هم‌چنین با اشاره به اینکه ازدواج آسان صحیح نیست بلکه عروسی آسان درست است خاطرنشان کرد: ازدواج باید براساس تحقیقات صورت بگیرد چه بسا جوان‌های بسیاری با انتخاب غلط و ناآگاهانه زندگی‌شان نابود شده‌است.
 
مهدی فعال مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی نیز در این همایش اظهار داشت: تنها راه نجات کشور از بعد سیاسی، فرهنگ، اجتماعی و... تاسی به فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان راه ماندگار و با عزت است.

وی با اشاره به سالروز شهادت مهدی باکری در هفته گذشته گفت: آن شهید مایه افتخار استان و شهید شاخص آذربایجان هستند که به حق براساس گفته یکی از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس نماد تبلور غیرت آذربایجان و نماد هویت ایران اسلامی است.

مداحی حاج بیضایی، ذاکر اهل بیت(ع) و تجلیل از مادران شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود./202/936/ب1

ارسال نظرات