۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۸۶۹۴۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

مناطق آسیب‌خیز قم نیاز به مجموعه‌های فرهنگی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی در مناطق آسیب‌خیز ایجاد شود.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری غروب شنبه در مراسم بهره‌برداری از بزرگ‌ترین کتابخانه و مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) منطقه امامزاده ابراهیم قم، کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری و بزرگان نظام برشمرد و اظهار کرد: وجود آسیب‌ها و کج‌روی‌های اجتماعی در شأن حکومت اسلامی و ولایی نیست.

وی گفت: باید رویکرد فعالیت‌های نهادها به سمت آسیب‌زدایی از جامعه سوق یابد و در این زمینه پیشنهاد می‌شود در مناطقی که غبار محرومیت به ویژه محرومیت فرهنگی بر چهره آن نشسته، مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی احداث شود تا شرایطی برای کاهش آسیب‌هایی اجتماعی فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با ذکر نمونه‌ای از تأثیرگذاری این مجموعه‌ها اظهار داشت: به برکت احداث حوزه علمیه خواهران در یکی از مناطق آسیب‌زا، فضای اخلاقی و اسلامی و معنوی در آن منطقه به وجود آمد و خبری از مزاحمت‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیست.

حجت‌الاسلام اسکندری بر لزوم تغییر در بافت مناطق آسیب‌زا تأکید کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در برخی مناطق آسیب‌زا مورد غفلت واقع شده و اگر با ایجاد مراکز فرهنگی، بافت این مناطق تغییر کند، آسیب‌های اجتماعی نیز به مرور زمان برچیده می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی صرفا در قالب مسائل اداری و دستورالعمل و بخشنامه به نتیجه نمی‌رسد بلکه شرایط فرهنگی جامعه به گونه‌ای است که باید جهادی عمل کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که دشمنان جنگ تمام عیار و بی‌امان فرهنگی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند، تاکید کرد: فرهنگ استکبار، فرهنگ بی‌بندوباری و ولنگاری است و برای مقابله با این فرهنگ نیاز به عناصر فرهنگی جهادی داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری بر لزوم مشارکت مردم در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی تاکید کرد و گفت: کتابخانه و مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) که به منظور محرومیت زدایی از محله شاه ابراهیم ساخته شده، ظرفیت خوبی برای مشارکت مردم در این فعالیت‌ها را فراهم کرده است./872/د102/ی

ارسال نظرات