۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۸۶۹۵۳
شهردار قم خواستار شد؛

حراست از جايگاه شهدا براي ادامه مسير روشن انقلاب اسلامي

شهردار قم حراست از جايگاه شهدا براي ادامه مسير روشن انقلاب اسلامي را ضروري عنوان كرد و خواستار تبیین جایگاه مهم شهدا و خانواده شهدا برای مردم شد.
سقائيان نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائيان نژاد در مراسم بزرگداشت روز شهيد كه در سالن همايش‌هاي رضوان شهرداري قم برگزار شد، با تاكيد بر اينكه نورانيت شهيد به اندازه‌اي پرتلالو است كه مي‌تواند به عنوان چراغ راه تاريخ قرار گيرد اظهار كرد: اين نور مي‌تواند مسير هدايت انسان‌ها را به سوي كمال روشن كند.

وي با تاكيد بر اينكه اگر فرهنگ شهادت نبود در جنگ‌ تحميلي نمي‌توانستيم بر بيش از ۵۰ كشور به صورت مستقيم و غيرمستقيم پيروز شويم گفت: قطعا بدون اين فرهنگ نمي توانستيم به مسير روشن انقلاب ادامه دهيم.

شهردار قم گفت: اين كه استكبار از دسترسي به اهداف و برنامه‌هاي خود در مبارزه با نظام اسلامي ناتوان شده بخاطر وجود همين فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه ما است.

وي با تاكيد بر اينكه اگر بخواهيم مسير روشن انقلاب ادامه پيدا كند بايد ارزش و جايگاه مهم شهدا و خانواده ايشان براي مردم روشن شود تصريح كرد: اگر اين جايگاه را به درستي نشناسيم قطعا در مسير رشد و پيشرفت با مشكل مواجه خواهيم شد و نمي‌توانيم از سرمايه‌هاي خود حراست كنيم.

سقائيان‌نژاد با تاكيد بر اينكه در فرهنگ اسلام و تشيع هفت ركن براي شهيد مشخص شده است افزود: كسي كه ما شهيد مي‌ناميم داراي ايمان به خدا، پيامبر و ائمه اطهار است و شاخصه‌هايي ويژه دارد.

وي با تاكيد بر اينكه افتخارآميزترين مرگ‌ها شهادت است بيان كرد: همانطور كه رهبري تاكيد كرده‌اند بالاخره ما بايد بميريم ولي اين مردن بايد به گونه‌اي باشد كه بتواند ما را در قله انسانيت قرار دهد.

شهردار قم با تاكيد بر اينكه شهدا جاودانه هستند بيان كرد: فرهنگ حسين‌بن علي(ع) فرهنگ رشد بود و شهيد يك سرمايه‌ در جامعه است كه اگر قدر و منزلت آن رشد شود به اين معناست كه ما به سيره و فرهنگ رشد دست پيدا كرده‌ايم./872/د102/ی

ارسال نظرات