۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۸۷۰۰۶
حجت الاسلام روحانی:

مساجد باید همچون شمعی در مرکز محلات بدرخشند

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر این که مساجد باید همچون شمعی در مرکز محلات بدرخشند، گفت: اگر به دنبال آن هستیم که جوانانمان متدین و متعهد باشند، خانواده‌ها سالم باشند و تهاجم فرهنگی در اجتماع رخنه نکند باید به رونق و آبادانی مساجد توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
حجت الاسلام سعید روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روحانی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، شامگاه یک‌شنبه، در مراسمی که با عنوان هنر مسجد‌داری در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، با اشاره به مطالبات امام خمینی(ره)، بیان داشت: ایشان همواره می‌فرمودند که این مساجد بوده‌آند که انقلاب را پیروز کردند، لذا سفارش می‌کردند تا مبادا پس از انقلاب مساجد به فراموشی سپرده شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم با تأکید بر فراوانی روایات درباره اهمیت مساجد، اظهار داشت: روایات فراوانی در باب فواید و ویژگی‌های مساجد وجود دارد، مسجد است که جامعه را به سوی سلامتی پیش می‌برد چرا که مسجد تنها مکانی است که می‌تواند تمام تهاجم‌های فرهنگی را خنثی کند.

وی با بیان این که درد‌های بسیاری در مساجد وجود دارد، ابراز داشت: متأسفانه نسبت به مسجد غفلت می‌شود و همین غفلت موجب می‌شود تا مشکلات عدیده فرهنگی در جامعه پدیدار شود.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به مؤلفه‌‌های مساجد فعال، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های یک مسجد خوب آن است که امام جماعت وظیفه‌شناس داشته باشد. امام جماعتی که زمان زیادی به آبادانی مسجد صرف کرده و برای حل مشکلات مردم محله تلاش کند.  

وی تصریح کرد: چیزی که چندین سال است که در شورای شهر در حال پیگیری است،‌ آن است که مساجد نقش محوری در محلات داشته باشد به گونه‌ای که تمام مسایل مربوط به محلات در مساجد شکل بگیرد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی_ هنری مساجد استان قم تأکید کرد: ضروری است تا مسجد محوری در تمام مسایل مدیریت شهری پیاده‌سازی شود، لذا برای اجرا سازی کامل این طرح نیازمند مصوبه‌های شورای شهر هستیم.

وی هیأت امنای همراه و هم‌دل را از دیگر ویژگی‌های یک مسجد فعال برشمرد و عنوان کرد: هیأت امنای مسجدی که مسجد را ملک خود می‌دانند و سد راه کارکرد‌های مسجد می‌شوند، نمی‌توانند مساجد را به درستی اداره کنند.

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر این که مساجد باید همچون شمعی در مرکز محلات بدخشد، اظهار داشت: اگر به دنبال آن هستیم که جوانانمان متدین و متعهد باشند، خانواده‌ها سالم باشند و تهاجم فرهنگی در اجتماع رخنه نکند باید به مساجد توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت بالای روحیه مطالبه‌گری در میان آحاد جامعه، ابراز داشت: مطالبه بیشتر مردم منجر به ایجاد انگیزه بیشتر در میان مسؤولان شده و در نتیجه مساجد و محلات آباد خواهند شد.

 مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم خاطرنشان کرد: بی‌تفاوت بودن نسبت به آنچه در مساجد رخ می‌دهد، آسیب‌های جبران ناپذیری به جامعه وارد خواهد ساخت.

گفتنی است، این مراسم با حضور سید عبد‌الله سلیمانی، شهردار منطقه 8 قم، پردیسان برگزار شد که در پایان این مراسم شهردار پردیسان به سؤالات حاضران در جلسه در رابطه با مشکلات و مسایل مختلف پردیسان، پاسخ داد./878/پ202/ج

اکتای بهمنی
ارسال نظرات