۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۸۷۰۰۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

شرط خدمتگزاری در نظام اسلامی اخلاص و پاکی است

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران در هفتمین گردهمایی مدیران ادارت و نمایندگی های تبلیغات اسلامی استان، گفت ؛ شرط خدمتگزاری در نظام اسلامی اخلاص و پاکی است.
حجت الاسلام ناصر شکریان

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری پیش از ظهر امروز  در هفتمین گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی مازندران در ساری با عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س)، اظهار داشت: لازمه خدمتگزاری در نظام اسلامی و جامعه اسلامی اخلاص و پاکی است.

وی با اشاره به برخی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با متولیان ستاد راهیان نور کشور، افزود: باید از سیم خاردارهای نفس عبور کنیم و برای عبور از این سیم خاردارهای نفس باید تلاش های خود را خالص کنیم.

حجت الاسلام ناصر شکریان ادامه داد: توسل به اهل بیت(ع) و تضرع و دعا در برابر خدای متعال یکی از راهکارهای لازم برای رسیدن به نقطه مطلوب یعنی سعادت بشر، است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه اخلاص را پایه و اساس عمل معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: راه زسیدن به اخلاص و گام اول آن نیت خالصانه و بعد تلاش در جهت تحقق نیت ها است.

استاد حوزه و دانشگاه در مازندران با اشاره به اهمیت اخلاص در تمام کارها، بیان داشت : رضایت خداوند در کارها موجب ناکامی شیطان خواهد شد و شیطان برای گمراه کردن و به انحراف کشاندن بشر با همه قوای خود تلاش می کند و انسان اگر غفلت کند به انحطاط و تباهی کشیده می شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان نقش اخلاق اسلامی را در مدیریت بسیار حائز اهمیت خواند و تأکید کرد: باید در مدیریت ها به تصمیم گیری ها، قضاوتها، گفتار و برخورد با زیردست و مراجعان تلاش کنیم تا آنچه مورد رضای خدا است را انجام دهیم.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی در مازندران کار برای رضای خدا را داری اجر دنیوی و اخروی دانست و خاطرنشان کرد: اسلام دینی است که به انسان خدمت می کند و اگر قرار است در جامعه اسلامی مشکلی را برطرف کنیم باید در حوزه دین و اهل بیت(ع) باشد و کار برای خلق خدا اگر خالصانه باشد ارزش الهی پیدا می کند.

وی در ادامه مباحث اخلاقی خود به برخی از ویژگی های مدیریت اسلامی و صفات مدیران در جامعه اسلامی اشاره کرد و  افزود: تلاش اسلام این است تا انسان به سعادت برسد و برای این منظور قواعد و دستورالعمل های بسیاری دارد و ما گاهی سوء مدیریت داریم، باید دقت کنیم تا امضاها، گفتارها و اعمالمان درست و الهی باشد، بسیاری از کارها دست خودمان است و باید مراقب باشیم و به خدا تکیه کنیم و به اهل بیت(ع)توسل بجوییم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 1395 و تدابیر لازم در جهت ورود به سال جدید، تأکید کرد: باید تمام نقاط ضعف و قوت سال 1395 بررسی شود و برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان تلاش در جهت ترویج فرهنگ مهدویت و اهتمام جدی در جهت توسعه فرهنگ مهدوی را در سال جدید بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: توجه به امام عصر(عج) و مسأله انتظار از ضروریات جامعه مهدوی است و منتظر واقعی باید لحظه به لحظه امام زمان(عج) را حاضر و ناظر اعمال خویش ببیند.

گفتنی است، هفتمین و آخرین گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی مازندران در سال 95 در مجتمع قرآنی چاکسر محمودآباد در حال برگزاری است./1317/203/ب2

ارسال نظرات