۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۸۷۰۲۰
با حضور مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه؛

مراسم اختتامیه دوره های آموزشی دین و رسانه در مشهد برگزار شد

مراسم اختتامیه دوره های آموزشی دین و رسانه با حضور مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه در اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما دفتر نمایندگی خراسان برگزار شد.
مراسم اختتامیه دوره دین و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم اختتامیه دوره های آموزشی دین و رسانه صبح امروز در اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما دفتر نمایندگی خراسان برگزار شد.

ظریفیان، مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه در این مراسم مباحثی پیرامون ارتباط دین و رسانه و ضرورت ورود تخصصی و حضور مؤثر همراه با روحیه جهادی در فضای رسانه مطرح کرد.

وی با بیان روایتی از حضرت امام رضا(ع) که می فرمایند: «رحم الله من احیاء امرنا» بر لزوم مطالعه و پژوهش در حوزه رسانه که لازمه و مکمل بخش تولید است تاکید کرد و گفت: همچنان که در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات به تهاجم دشمن پاسخ دادیم و در میدان جهاد نظامی پیروز شدیم، امروز هم باید با حداقل ها و کمبودها وارد جنگ رسانه ای شویم.

مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه تصریح کرد: در این میدان رسانه ای نباید فقط حالت تدافعی داشت بلکه باید با تولیدات به روز و علمی و تخصصی به دشمن حمله کرد و حالت تهاجمی داشت و باید در زمین دشمن بازی کرد و با تولیدات انبوه اما با کیفیت به مقابله با دشمن پرداخت.

مدیریت و مهندسی افکار عمومی جهان از طریق رسانه است

وی با بیان اینکه امروزه مدیریت و مهندسی افکار عمومی جهان از طریق رسانه است، ادامه داد: باید در بازنمایی چهره واقعی دشمن اسکتباری تلاش جهادی و رسانه ای کرد.

ظریفیان با اشاره به اینکه چهره ای که با روی کار آمدن امثال ترامپ در آمریکا ناخواسته افشا می شود، گفت: ترس دشمن امروزه این است که چهره واقعی اش در جهان نمایان شود.

مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه در بخشی دیگر از سخنان خود بر ضرورت پژوهش در مباحث رسانه ای و رسانه شناسی تاکید کرد و گفت: پژوهش مکمل تولید است و نتیجه پژوهش و تحقیق باید در خروجی تولیدات دیده شود.

وی با بیان اینکه تولیدی که بر اساس پژوهش های مناسب صورت گیرد یقینا اثر و ماندگاری آن بیشتر است، ابراز داشت: باید در تولیدی پژوهشی از قالب های ساده و کم هزینه شروع کرد و نباید منتظر حمایت و پشتیبانی مسئولین، نهاد ها و سازمان ها بود.

روحیه جهادی، شرط لازمه جهاد رسانه ای

مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه با تاکید بر اینکه روحیه جهادی در شرایط فعلی لازمه جهاد رسانه ای است، گفت: امثال شهید آوینی ها با همین روحیه شروع کار کردند که خود و آثارشان ماندگار شد.

وی در پایان بر تقویت بنیه علمی، پژوهشی و مطالعاتی در حوزه رسانه و معارف اسلامی برای فعالان رسانه ای تاکید کرد.

گفتنی است این مراسم که با حضور دانش پژوهان، اساتید و مسؤولان اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه دفتر نمایندگی خراسان برگزار شد، نمایش آثار دانش پژوهان این مرکز و اهدای گواهی نامه های پایان دوره آموزش  از دیگر برنامه های این مراسم بود./202/859/ب1

ارسال نظرات