۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۸۷۰۳۶
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال مطرح کرد؛

تقویت پژوهش نیازمند آموزش صحیح شیوه های تبلیغی به طلاب

مدیر حوزه علمیه استان قم مهمترین رسالت حوزه را تبلیغ دانست و گفت: اگر راه تبلیغ را به طلاب نشان دهیم پژوهش هم درست خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال فرخ فال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم پیش از ظهر امروز در نشست همانگی معاونان تبلیغ مدارس علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، با اشاره به ضرورت امر تبلیغ، اظهار داشت: تربیت طلاب و تدبیر امور تبلیغی طلاب کار بسیار مهمی است، زیرا تمام مقدمات و اموری که در حوزه است برای نیل به جایگاه تبلیغ است.

وی با بیان این که اصلی ترین جهد و کوشش روحانیت و حوزه های علمیه تبلیغ و انتشار معارف اسلام ناب و اهل بیت(ع) است، افزود: تمام معاونت هایی که در حوزه های علمیه و مدارس کار می کنند و شورای عالی و دستگاه های بالا دستی حوزه، مقدمه ای برای امر تبلیغ است و این تبلیغ است که دین و اسلام را حفظ و حراست می کند.

تبلیغ اسلام ناب مردم را در مقابل هجمه های دشمن واکسینه می کند

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این که تبلیغ دین مبین اسلام ناب مردم را آماده ظهور امام عصر(عج) و در مقابل هجمه های دشمن واکسینه می کند، افزود: آموزش، پژوهش، مدیریت، تصمیم گیران، طراحان و برنامه ریزان حوزه های علمیه همه برای تبلیغ دین هستند و اگر روزی این هدف والای روحانیت آسیب ببیند باید در تمام مقدمات تشکیک کرد.

وی با اشاره به این که در هر روز و هر زمانی تبلیغ اقتضای خود را دارد، گفت: قبل از پیروزی انقلاب دسترسی روحانیت به قشر جوان بسیار سخت بود و نمی گذاشتند به مدارس و دانشگاه ها دسترسی پیدا کنیم؛ ولی امروز خیل عظیم جوانان و نوجوانان در اختیار روحانیت هستند و اگر صفحات سفید روح جوانان را با معارف اهل بیت(ع) پر نکنیم کم کاری کرده ایم.

مدیر حوزه علمیه استان قم مأموریت حوزه های علمیه در امر تبلیغ را بسیار سترگ و عظیم دانست و خاطرنشان کرد: اخیرا دغدغه های زیادی در رابطه با پژوهش در حوزه مطرح می شود و به دنبال این هستند که طلاب از پایه اول با پژوهش آشنا شوند که به نظر بنده برای این که پژوهش طلاب درست شود اول باید راه تبلیغ را به طلاب نشان دهیم.

طلاب به فضای مجازی و علوم مورد نیاز مردم مسلط شوند

وی با بیان این که ما باید چند کار را در مدارس علمیه انجام دهیم، ابراز داشت: اول باید علوم و دانش های مود نیاز مردم را به طلاب منتقل کنیم و این طور نباشد که وقتی امروز بچه های دوساله ما با کامپیوتر و رسانه آشنایی دارند هنوز طلاب سر از کار رسانه و فضای مجازی در نیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به لزوم آموزش تبلیغ برای طلاب، خاطرنشان کرد: باید طلاب را با کار تبلیغی آشنا کنیم و به طلاب بگوییم که پاسخگویی به امور شرعی روزمره مردم بر عهده طلبه است و طلاب باید به احکام نماز و روزه و این مسائل مسلط باشند.

وی با بیان این که طلبه باید حشر و نشر با قرآن پیدا کند، گفت: امروز برخی از جوانان در مسائل قرآنی از برخی طلبه ها جلوتر هستند و ما باید از طلاب بخواهیم که روزی حداقل ترجمه یک آیه را یاد بگیرند و در طی چند سال طلاب با محکمات قرآن آشنا شوند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که طلاب باید در علوم پایه مانند صرف و نحو و منطق جدی کار کنند، ابراز داشت: طلبه حشر و نشرش با قرآن و حدیث است و تراث شیعه غالبا عربی است و اگر طلاب علوم پایه را جدی بخوانند می توانند بار علمی خود را تا آخر عمر ببندند.

خودسازی اولین قدم در تأثیر کلام است

وی تأثیر امور تربیتی و خودسازی را در تبلیغ و تأثیر کلام بسیار مؤثر دانست و افزود: پیامبر(ص) فرمودند کلام وقتی از روی قلب باشد بر جان مردم وارد می شود ولی اگر از روی زبان باشد از گوش های مردم فراتر نخواهد رفت؛ و باید به طلبه این را فهماند که تا وقتی به امور اخلاقی عمل نکنند تأثیری بر مردم نخواهند داشت./843/202/ب2

ارسال نظرات