۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۸۷۰۶۸
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور:

ائمه جمعه، مردم را به سوی امنیت پایدار سوق دهند

سردار مارانی گفت: ما در مسأله امنیت نیاز به کمک ائمه جمعه داریم و برای رسیدن به امنیت پایدار از آنان انتظار می رود تا توصیه‌های امنیتی را به مردم بیان کنند؛ زیرا مردم تأثیرپذیر از آنها هستند.
سردار مارانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سردار محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور، امروز در بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: مأموریت عمده نیروهای نظامی و انتظامی در بحث امنیت نظام است.

وی افزود: در جنوب شرق کشور که خاستگاه برخی دشمنان نظام است، تمام آحاد مردم در راستای امنیت مسؤولیت دارند و شما نیز به عنوان ائمه جمعه در این حوزه وظیفه سنگینی دارید.

سردار مارانی با بیان اینکه سپاه در راستای کمک به دولت در اقتصاد مقاومتی و رفع محرومیت تلاش می‌کند، اظهار داشت: سپاه از بدو ورود به منظقه در راستای تأمین معیشت مردم خدمات فراوانی داشته است؛ افزون بر این در مسأله امنیت نیز با همت مردم و مسؤولان و ائمه جمعه وضعیت خوبی را شاهد هستیم.

وی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه عمران روستایی و اشتغال را انجام چهار هزار و 656 پروژه بيان کرد و افزود: ميزان اعتبار هزینه شده برای انجام این پروژه ها 44 ميليارد و 85 ميليون تومان است.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق ابراز داشت: ساخت 354 خانه برای محرومان٬ احداث 70 کيلومتر جاده در شرایط بسيار نامطلوب و صعب العبور٬ تکميل 101 واحد مدرسه٬ ساخت چهار مدرسه٬ 15 پروژه آبرسانی٬ احداث 17 خوابگاه دانشجویی٬ 21 واحد ورزشی رو باز و احداث 313 گلخانه از دیگر اقدامات و پروژه ها در حوزه عمرانی است که این اقدامات با مدیریت و تفکر جهادی انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه 70 درصد از خدمات سپاه در مناطق سنی نشین انجام شده است، تصریح کرد: ساخت هزار واحد خانه برای مردم محروم در روستاهای مختلف استان از دیگر اقدامات عمرانی است که 500 واحد آن در چند روز آینده تحویل و بقیه نيز تا فروردین ماه 96 به بهره برداری خواهد رسيد؛ همچنین ساخت 43 بیمارستان صحرایی در استان از مهمترین پروژه های سپاه بوده است.

سردار مارانی در ادامه به بیان انتظارات سپاه از ائمه جمعه سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: ائمه جمعه در تمام برنامه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با سپاه همراه بوده‌اند و خود را ضامن نظام می‌دانند و از این رو بار سنگینی بر دوش خود حس می‌کنند.

وی افزود: تأکید بر وحدت شیعه و سنی بیش از گذشته، تبیین خدمات نظام به مردم و مشاوره به مسؤولان در مسائل اجتماعی و امنیتی از جمله مواردی است که سپاه از ائمه جمعه انتظار دارد.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق خاطرنشان کرد: ما در امنیت نیاز به کمک ائمه جمعه داریم و برای رسیدن به امنیت پایدار از شما انتظار می رود تا توصیه‌های امنیتی را به مردم بیان کنید؛ زیرا مردم تأثیرپذیر از شما هستند./203/831/ب1

ارسال نظرات