۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴۸۷۱۳۴

ابعاد فرهنگی عید نوروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد

جلسه 212 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی با بررسی ابعاد مختلف عید نوروز برگزار شد.
عید نوروز

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی،  جلسه 212 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه موضوع برگزاری همایش تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و اعضا به بررسی جامع همه ابعاد این موضوع تأکید کردند.

اعضای کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین استفاده بهینه از این فرصت برای معرفی سوابق درخشان تاریخ پزشکی در تمدن اسلامی را نیز مورد تأکید قراردادند.

دستور بعدی جلسه 212 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع ثبت بازی «چوگان» به عنوان میراث معنوی و ناملموس کشورمان در سازمان علمی فرهنگی ملل متحد «یونسکو» و نحوه انعکاس این موضوع در کتاب‌های درسی بود، که معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گزارشی پیرامون این موضوع ارائه کرد.

پس از ارائه این گزارش، اعضای کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران با توجه به سوابق ورزشی چوگان در تمدن ایران، لزوم حفاظت از این میراث فرهنگی را مورد تأکید قراردادند.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچنین با توجه به فرارسیدن عید نوروز ترویج بیش از پیش این سنت کهن ایرانی و رسوم پسندیده مندرج در این سنت ایرانی مانند صله‌ رحم را مورد توجه قراردادند.

در پایان این جلسه نیز گزارش برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور از سوی رییس این دانشگاه ارائه شد./998/د102/س

ارسال نظرات