۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۸۷۲۰۴
حجت الاسلام صادقی:

اخلاق انتخاباتی را باید رعایت کرد

رییس ستاد ملی صبر گفت: باید افراد شاخص در جریان انتخابات تلاش کنند با گسترش مهرورزی، بداخلاقی ها را از جریان رقابت ها دور کنند.
حجت الاسلام صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی صادقی، رییس ستاد ملی صبر صبح امروز سه شنبه ۲۴ اسفند در محل سالن اجلاس سران و در همایش ملی صبر، گفت: خداوند در سوره قصص با یاد کردن از مومنان، صبر را مهم می خواند. صابران کسانی هستند که افزون بر انفاق، بدی ها را می بخشند.

وی افزود: آیات الهی برای ما بسیار درس آموز است و باید از منویات الهی بهره بگیریم. بهترین عمل این است که در جامعه ایمانی افراد بین خود با یکدیگر با مهربانی و رحم رفتار کنند.

حجت الاسلام صادقی بیان داشت: همایش ملی صبر حاصل تلاش هر سه قوه است، تمام قوا تلاش کردند تا همایشی در زمینه صبر و بخشش منعقد شود.

وی با اشاره به مفهوم صبر، عنوان داشت: صبر را به دو معنا به کار می گیرند، نخستین معنای آن بردباری است و مفهوم دوم آن به مفهوم صبوری کردن در برابر ظلم است.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: در فرهنگ دینی صبر رأس ایمان است، در فرهنگ عامه نیز بسیار به مفهوم صبر اشاره می شود و آن را بسیار محترم می شمارند.

حجت الاسلام صادقی ابراز داشت: شاکله جامعه دینی و اسلامی ما ترویج صبر می دهد، حتی پیش از اسلام نیز ایرانیان افراد بردبار بوده اند و هرگز به سمت خشونت نرفتند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع)، ابراز داشت: امام علی(ع) تاکید دارند که اگر ظالم از عمل خود پشیمان شد، باید او را ببخشیم، زیرا این نوع از بخشش سبب شکوفایی در جامعه می شود. باید تلاش کنیم تا در جامعه مهرورزی را گسترش دهیم و در این راه مهم است مسؤولان نظام به عنوان افراد شاخص در جامعه از بداخلاقی ها دوری کنند.

رییس ستاد ملی صبر در پایان تاکید کرد: در آستانه انتخابات، همایش ملی صبر می تواند عاملی شود تا اخلاق و مهرورزی در جریان رقابت های انتخاباتی گسترش یابد./201/966/ب1

ارسال نظرات