۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۸۷۲۰۵
مسؤول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

افزایش 20 درصدی تیم‌های بازرسی در ایام نوروز

مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت از تجهیز مأموران بازرس وزارت بهداشت به دستگاه‌های سنجش آلودگی خبر داد و اعلام کرد: امسال کیفیت روغن در رستوران‌ها و مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
بازار

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، رضا غلامی در ارتباط با خدمات ویژه وزارت بهداشت در تعطیلات نوروزی اظهار داشت:‌ این وزارتخانه نظارت‌های دقیقی بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی همچون رستوران‌ها، شیرینی‌پزی‌ها، قنادی‌ها داشته و مراکز بین‌راهی نیز به صورت ویژه مورد ارزیابی ناظران قرار می‌گیرند.

وی افزود: هتل‌ها، پایانه‌های مسافربری و آرایشگاه‌ها نیز از این نظارت‌ها دور نمانده و همکاران ما همه مراکز داخل شهر و برون‌شهرها اعم از تفرج‌گاه‌ها، زیارت‌گاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها را مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌دهند.

مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تیم‌های ناظر لباس‌های با کاور آبی و سفید دارند، افزود:‌ماشین‌های این تیم‌ها نیز دارای برچسب سامانه 190 در دو طرف بوده و روی شیشه خودرو نیز اجرای عملیات سلامت نوروزی حک شده است.

غلامی با بیان اینکه برخی از این نظارت‌ها به صورت 24 ساعته انجام می‌گیرد، افزود: مراکز خدمات جامع سلامت نیز در ایام نوروز فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند و مردم می‌توانند به طور کلی شکایت و پیشنهادات خود را در خصوص بازرسان وزارت بهداشت از طریق سامانه بهداشتی 190 اعلام کنند.

وی از تجهیز پرسنل بازرسی به دستگاه‌های سنجش پرتال خبر داد و اعلام کرد: از طریق این دستگاه‌های سنجش آلودگی سطوح و دست کارگران نیز قابل ارزیابی بوده که بخش سنجش آلودگی دست کارگران برای اولین بار انجام می‌گیرد و به طور کلی این دستگاه‌ها تنوع مختلف داشته و کنترل دمای یخچال و فریزر نیز از طریق برخی از این دستگاه‌ها انجام می‌گیرد.

مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت از تشدید کنترل و نظارت در مراکز تهیه و تولید مواد غذایی خبر داد و گفت: امسال نیز کیفیت روغن در رستوران‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته که بر اساس آن مشخص می‌شود آیا روغن قابلیت استفاده مجدد دارد یا خیر، همچنین نسبت کنترل‌ها از ابتدای شروع طرح نوروزی نسبت به مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است. 

غلامی گفت:‌ امسال نسبت به سال قبل افزایش 20 درصدی تیم‌های بازرسی را خواهیم داشت و حدود 6 هزار بازرس نظارت بر مراکز تهیه و تولید غذا را انجام می‌دهند./1325//102/خ

ارسال نظرات