۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۸۷۲۳۴
آیت الله اشرفی شاهرودی تأکید کرد؛

ضرورت رجوع به متخصصان دینی در مسائل اعتقادی و شرعی

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به ضرورت فراگیری مسائل اعتقادی و شرعی از متخصصان دینی، گفت: امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرمایند: «خذ العلم من افواه الرجال»؛ یعنی دانش دین را از بزرگان دین بیاموزید.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان پس از نماز ظهر امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی گفت: همانگونه که طبق اصلی همگانی برای رفع مشکلاتی مانند بیماری به پزشک رجوع می کنیم، برای اطلاع از مسائل اعتقادی و شرعی خود نیز باید به متخصصان آن رجوع کنیم. امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرمایند: «خذ العلم من افواه الرجال»؛ یعنی دانش دین را از بزرگان دین بیاموزید.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با طرح و پاسخگویی به شبهه ای از ماجرای بیعت امیرمؤمنان(ع) با خلفای راشدین افزود: برخی شبهه کرده اند که ملاک مشروعیت حکومت امیرمؤمنان(ع) بیعت ایشان با خلفای راشدین و بیعت متقابل و متناظر مردم بر همین محور با ایشان است. در صورتی که طبق نص صریح قرآن اطاعت از اولی الامر واجب است و ملاک اطاعت از ایشان بیعت نیست.

وی با بیان اینکه «افراد گناهکار نمی توانند مصداق اولی الامر باشند» خاطر نشان کرد: اطاعت از افرادی همانند هارون الرشید، یزید، معاویه و مروان که بنا بر کتب تاریخی اهل سنت دست به معاصی بزرگی زده اند نمی تواند مصداق اطاعت از اولی الامر باشد. در صورت پذیرش اطاعت با ملاک بیعت، اطاعت از یزید هم واجب خواهد بود. بنا بر این تنها ملاک اطاعت معرفی از سوی خداوند است./202/933/ب1

ارسال نظرات