۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۸۷۳۵۳

پيام آیت الله صافی گلپایگانی به مراسم ريحانة النبي

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مراسم ریحانة النبی پیامی صادر کرد.
آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مراسم ریحانة النبی پیامی صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم
اللّهم صلّ علي الصديقة الطاهرة سيدة نساء العالمين و علي أبيها و بعلها و بنيها و الائمة المعصومين من ذرّيّتها سيّما بقيّة الله في الأرضين.
ميلاد مسعود يگانه بانوي جهان، سيّده زنان عالم را به پيشگاه مقدّس کهف امان و صاحب دوران حضرت صاحب العصر و الزمان ارواح العالمين له الفداء و دوستداران و محبّان آن حضرت، تبريک و تهنيت عرض مي‌کنم.
افتخار بزرگي را که نصيب مردم با ايمان و با شرافت دار الولاية مهر شده که در اين ايّام خجسته و نوراني، نسبت به ساحت مقدّس حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها، عرض ادب و احترام نموده، و مجالس جشن و سرور و شادماني برپا مي‌کنند، و مناقب و فضائل آن بانوي بزرگ اسلام را براي همگان، تبيين و تشريح مي‌نمايند، تبريک گفته، و براي آنان از خداوند متعال، قبولي اعمال و مزيد توفيقات و عزّت و سعادت دارين مسئلت دارم.
يکي از جلوه‌هاي بسيار حسّاس و درخشان و درس‌آموز حيات و زندگي مبارک حضرت صديقه طاهره سيره خاصّ آن حضرت مي‌باشد که در عصر و زمان خود با شرايط خاصي که با آن روبرو شده بودند در احياي دين و اعلاء کلمه اسلام و نجات جامعه از گمراهي، نقش اساسي داشت و مشحون به پيام‌هاي سعادت‌بخش و هدايت‌هاي عالي و راهنماي بشر در طول تاريخ مي‌باشد.
موقف و موضع الهي حضرت زهرا سلام الله عليها داراي ويژگي‌هاي خاصّ و امتيازاتي بي نظير است. اگر چه عمر ظاهري آن حضرت به واسطه ظلم ظالمين کوتاه شد و در عنفوان جواني شهيد شدند، اما در همين فرصت اندک، مواضعي داشتند که داراي درس‌هاي آموزنده و سازنده در طول تاريخ براي انسان‌ها مخصوصاً مسلمانان است.
امتيازات و مواضع آن شهيده مظلومه در ايمان و معرفة الله، در زهد و بي اعتنايي به دنيا، در احسان و ايثار، در عبادت و بندگي خدا، در همسرداري و تربيت فرزندان، در حفظ کرامت و حشمت‌هاي بلندي که اسلام براي بانوان توصيه نموده، و در رعايت عفاف و حجاب، نمونه و يگانه بود.
امروز بانوان مسلمان ما با حفظ کرامت انساني و الهي خود، آن بانوي عصمت را الگو و اسوه خود در تمام زندگي خود قرار داده، و با حفظ حجاب و عفاف، راه فاطمي را با صلابت و شجاعت و استقامت پيموده، و زنان فاطمه‌پسند و خداپسند خواهند بود.
به همه عزيزاني که مراسم با عظمت ريحانة النبي صلي الله عليه و آله را برپا مي‌کنند درود مي‌فرستم، و عنايات خاصّه حضرت بقية الله الاعظم عجّل الله تعالی فرجه الشريف را براي آنان مسئلت دارم.
و السّلام عليکم و رحمةالله
15 جمادي الثانية 1438 هـ.ق
لطف الله صافي

/1323/د102/ص

ارسال نظرات