۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۸۷۵۱۶
در بندرعباس؛

نشست مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان طلاب و روحانیون برگزار شد

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف است و در آینده به مهمترین استان کشور تبدیل می‌َ شود و در این مسیر باید به توانمند سازی مردم و ساکنان اصلی هرمزگان توجه بیشتری شود.
جادری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، جاسم جادری، استاندار هرمزگان عصر امروز در نشست مشترک با مرکز اندیشه و همفکری راهبردی سازمان طلاب و روحانیون استان هرمزگان، گفت: از آنجایی که تمام امور بر محوریت حفظ نظام و تقویت هر چه بییشتر آن می‌ چرخد تلاش کردیم تا در استان هرمزگان از مدیران علاقه‌ مند به نظام و مقید به آرمان‌ها و معتقد به مقام معظم رهبری بهره ببریم.

وی افزود: بنای کلی بر حفظ نظام و تقویت آرمان‌ ها برقرار است، تمامی مدیران مرتبط با سیستم دولتی از نیروهای بومی و نیروهای ماندگار در هرمزگان استفاده شده و تاکنون به این اندازه در هیچ کدام از دولت‌ها در هرمزگان از این نیروها استفاده نشده بود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: کلنگ مهمانسرای اردویی هرمزگان در مشهد با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت الله علم الهدی به زمین زده شده است، در مشهد زمین مورد نظر را نیز تامین کرده ‌ایم و نیازمند پیگیری برای حصول نتیجه است.

جادری با تأکید بر اینکه هرمزگان دارای ظرفیت‌ های بالایی در بخش‌ های مختلف است، گفت: در آینده به مهمترین استان کشور تبدیل می‌َ شود و در این مسیر باید به توانمند سازی مردم و ساکنان اصلی هرمزگان توجه بیشتری شود.

با بیان اینکه بودجه فرهنگی کشور شش هزار میلیارد و 300 میلیون تومان در سال 95 بوده است،‌ گفت: 34 سازمان از این بودجه فرهنگی در کشور بهره‌ مند هستند.

وی افزود: با هر حرکتی که در حوزه فرهنگ با نغض شرع و عرف همراه باشد، مخالفیم و اجازه نخواهیم داد که کسی در این راه بخواهد سر خود رفتار کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه برخی‌ها می‌ گویند که هرمزگان در اقتصاد مقاومتی چه کار کرده که می‌ گوید رتبه نخست را به دست آورده است، اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته در 12 مولفه بررسی شده از طرف ستاد اقتصاد مقاومتی، استان هرمزگان موفق به کسب این رتبه شده است.

جادری افزود:‌ نباید فراموش کرد که اقتصاد مقاومتی در سال نخست اجرای خود قرار دارد و یک مسیر است که باید طی شود و باید بگوییم که ما در ابتدای راه قرار داریم.

وی با بیان اینکه این دولت برای اولین بار جلسه آسیب‌ های اجتماعی را در حضور مقام معظم رهبری برگزار کرد، افزود: در استان نیز بر روی مباحثی همانند طلاق،‌ ازدواج، حاشیه‌ نشینی و بافت‌های فرسوده که 43 درصد از مساحت بندرعباس را شامل می‌ شود در حال کار هستیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به درآمدهای هرمزگان از محل ارزش افزوده و گمرکات افزود:‌ 70 درصد درآمد کمرگی کشور در هرمزگان وصول می‌ شود و این در حالی است که طبق قوانین بخشی بسیار کمی از این درآمد به استان برمی‌ گردد./851/203/ب2

ارسال نظرات