۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۸۷۵۹۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

تجلیل از خانواده های شهدای نیروی دریایی سپاه در یادمان والفجر هشت، برگزاری جلسه طرح قرآنی «فَاسْتَمِعُوا لَهُ» و افتتاح نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش در خرمشهر با حضور امیر سیاری از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش «لاله‌ها» با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای نیروی دریایی سپاه امروز(26 اسفند) در یادمان شهدای عملیات والفجر هشت برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم که با حضور کاروان‌های راهیان نور برگزار شد، از خانواده‌های 14 شهید نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده‌های 6 شهید مدافع حرم تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است، یادمان شهدای والفجر هشت، یادآور عملیات والفجر هشت است که در سال 64 توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با پشتیبانی یگان‌های ارتش اجرا شد و طی این عملیات دشمن بعثی متحمل شکست مفتضحانه‌ای شد.

برگزاری جلسه طرح قرآنی « فَاسْتَمِعُوا لَهُ» در اهواز

وحید مدنیان، مدیر مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز از برگزاری آخرین جلسه طرح «فَاسْتَمِعُوا لَهُ» در سال جاری در اهواز خبر داد.

وی با بیان این که ترتیل‌خوانی جزء ۵ قرآن کریم در قالب طرح « فَاسْتَمِعُوا لَهُ» در این مؤسسه برگزار خواهد شد، افزود: این جلسه پس از نماز مغرب و عشاء جمعه ۲۷ اسفندماه برگزار خواهد شد.

مدنیان با اشاره به اینکه حسینیه امام رضا(ع) اهواز به عنوان میزبان این جلسه ترتیل‌خوانی تعیین شده است، افزود: محسن مزرعه و محمد یزدی به عنوان قاریان این جزء در این طرح در حسینیه امام رضا(ع) حضور خواهند یافت.

مدیر مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز گفت: پس از پایان ترتیل‌خوانی جزء ۵ قرآن کریم در این حسینیه از ۱۵ نفر برتر نوزدهمین دوره از سلسله مسابقات اهل‌بیت(ع) که ۱۹ اسفندماه با شرکت بیش از یکصد نفر برگزار شد، تقدیر خواهد شد.

مادران و همسران شهدا نمونه حسنه ای  برای بانوان هستند

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با گرامیداشت مقام شامخ شهدا و خانواده‌های معظم آنها، همسران و مادران شهدای گرانقدر اسلام، اظهار داشت: خانواده‌های شهدا در مقاطع گوناگون انقلاب اسلامی که نزدیک به ۴۰ سال از عمر آن می‌گذرد به عنوان برکت این نظام هستید و عزیزان خود را فدای انقلاب اسلامی کردید.

وی با تبیین جایگاه ایثار در زندگی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: اسوه و نمونه کسی است که به او تأسی می‌کنند و از اعمال و رفتار او مردم یاد می گیرند؛ اسوه به نوعی معلم عملی جامعه است و خداوند متعال در قرآن کریم حضرت محمد(ص) را بهترین اسوه معرفی می‌کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: مادران و همسران شهدا همه سختی‌ها و رنج‌ها را به جان خریدند و برای فرزندانشان مادر و پدر بودند، برای آنکه راه خدا پیرو داشته باشد و پرچم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ائمه اطهار(ع) همواره سرافراز و استوار باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به این که هنگامی که ائمه اطهار(ع) برای اعتلای کلمه الله و طی مسیر الی‌الله از همه چیزشان می‌گذرند،‌ جان خود را تقدیم می‌کنند مسلمانان به عنوان این راه را می‌پذیریم، گفت: دینی که رهبران آن پیشگام هستند و برای طی مسیری که وعده‌اش را به مردم می‌دهند، آماده به خدمت هستند، پذیرش آن برای مردم راحت‌تر است.

وی راضی به رضای خداوند بودن را بالاترین مقام برشمرد و بیان داشت: شهادت در قرآن کریم به معنای زنده بودن معنا شده و همواره باید این مسأله را تأکید کرد تا در جامعه نقش ببندد.

شریعتی با اشاره به آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» گفت: شهدا زنده‌اند، ما ممکن است زنده متحرک باشیم و از مسائل اصلی غافل باشیم. این عین مردگی است. شهدا هستند که زنده‌اند و در قرب الهی هستند.

وی با بیان این که زنان این مرزبوم پس از پیروزی انقلاب به خوبی به وظایف خود در قبال اسلام و انقلاب عمل کردند و بار زیادی از انقلاب بر دوش آنها بوده است، اظهار داشت: مادران و همسران شهدا که درود خدا بر شما باد نمونه‌های حسنه‌ای از این بانوان هستید.

افتتاح نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش در خرمشهر با حضور امیر سیاری

نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش صبح امروز(پنج‌شنبه) با حضور امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در خرمشهر افتتاح شد.

این نمایشگاه که در مساحتی بالغ بر 2 هزار متر مربع و دارای 36 غرفه است تا سیزدهم فرودین ماه سال آینده برپا است.

در این نمایشگاه که در پایگاه دریایی خرمشهر برپا شده است، نقش نیروی دریای ارتش در دفاع مقدس و توانمندی‌ها و دستاوردهای این نیرو از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به نمایش گذاشته شده است.

همچنین با آغاز به کار این نمایشگاه، سفرهای دریایی راهیان نور نیز آغاز می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند پس از بازدید از این نمایشگاه بلیط‌های رایگان این سفرهای دریایی را دریافت کنند.

ناخدا حمودی فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر در این رابطه گفته است: سفرهای دریایی راهیان نور از ساعت 8 صبح آغاز و تا بعد از ظهر ادامه دارد و مدت زمان هر سفر نیز حدود یک ساعت است./303/9453/ب1

ارسال نظرات