۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۸۷۶۹۶
آيت‎الله طباطبايي‎نژاد:

اعتماد نكردن به آمريكا تجربه و درس بزرگ سال 95 بود

امام جمعه اصفهان با اشاره به نقض عهدهاي آمريكا، گفت: در قضيه برجام بي‎عهدي آمريكا براي ما تجربه شد و رهبر انقلاب هم بارها همين مطلب را فرمودند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيتالله سيديوسف طباطبايينژاد در خطبههاي اين هفته نماز عبادي سياسي جمعه كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد،‌ با اشاره به تجربه شكست اعتماد به آمريكا، تصريح كرد: قرآن و روايات و سخنان امام خميني(ره) و سخنان آيتالله خامنهاي همه اشاره به اين داشته است كه نبايد به آمريكا اعتماد كرد.

وي افزود: در قضيه برجام بيعهدي آمريكا براي ما تجربه شد و رهبر معظم انقلاب هم در همان ابتدايي كه براي برجام اجازه دادند همين را گفتند كه ما كه اعتماد نداريم اما شما تجربه بكنيد، قرآن هم ميفرمايد هرگز كفار خوبي ما را نميخواهند و اگر روي خوش هم نشان ميدهند به خاطر منافع خودشان است و هر روز هم بهانه ميگيرند.

امام جمعه اصفهان با بيان اينكه مستكبران عالم اين همه دارند آدم ميكشند و بعد به ايران ميگويند كه حقوق بشر از سوی ايران رعايت نميشود، ابراز كرد: هم آمريكا و هم انگليس و هم گاه به گاه اسرائيلي كه هفت هشت ميليون انسان را محاصره كرده و آنها را از بين ميبرد، ميگويند ايران حقوق بشر را رعايت نميكند، اميدواريم همين تجربه باشد كه يادمان نرود اينها خير ما را نميخواهند.

وي با اشاره به نزديك شدن سال جديد و ايام نوروز، افزود: عيد آن روزي است كه انسان نافرماني خداوند را نكرده باشد، اميدواريم در اين سال جديد هر روزمان عيد باشد و حواسمان جمع باشد كه دعايي كه در ابتداي سال ميخوانيم، را خودمان دنبال كنيم، يكي از عوامل استجابت دعا اين است كه عملا هم خود انسان كمك بكند، امام علي(ع) فرمودند دعاكننده بدون عمل مثل تيرانداز بدون تير است.

آيتالله طباطبايينژاد بيان كرد: همهمان سعي كنيم دعايي كه اول سال ميخوانيم دنبالش باشيم كه واقعا قلبهايمان به طرف خداي سبحان باشد و ببينيم كه خداي سبحان طبيعت را زنده ميكند و ما هم نشاط پيدا كنيم و معنوياتمان را بالا ببريم.

وي با تبريك ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، خاطرنشان كرد: اين ولادت را به فال نيك ميگيريم و امیدواریم كه سال جديد سال خوبي براي همه ملتهاي اسلامي باشد كه به بركت حضرت زهرا(س) ملتهايي كه نميگذارند مسلمانان راحت باشند، به عواقب اعمال خود گرفتار شوند، در يمن بسياري از مردم آب و غذا و دارو ندارند و اين به دست جنايتكاران آلسعود اتفاق ميافتد.

وي خاطرنشان كرد: خداي سبحان آلسعود را از بين ميبرد و بالاخره مهلت خداي سبحان حدي دارد و ان شاءالله جامعه اسلامي از لوث وجود پليد اين جنايتكاران پاك شود.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با تبريك ولادت امام خميني(ره) كه با ولادت حضرت زهرا(س) مصادف شده و روز زن و مادر است، اظهار كرد: همه زنهاي عالم بايد به وجود يك چنين زني افتخار بكنند و اين روز مادر هم هست، براي اينكه بهترين مادر حضرت زهرا(س) است و بهترين ثمر را ايشان براي ما به وجود آورده است و اگر ما محبت به ايشان داريم بايد به واقع زندگي حضرت زهرا(س) و اميرمؤمنان(ع) را الگو قرار دهيم.

وي ابراز كرد: حضرت علي(ع) فرمودند به خدا من هيچگاه فاطمه(س) را غضبناك نكردم و هيچگاه او را به كاري با كراهت وادار نكردم، اجبار به كاري او را نكردم و امام علي(ع) ميفرمايد به خدا هيچگاه فاطمه(س) من را غضبناك نكرد و هيچگاه نافرماني من را انجام نداد و من وقتي وارد خانه ميشدم و نگاه به فاطمه(س) ميكردم همه غم و غصههايم تمام ميشد.

آيتالله طباطبايينژاد ادامه داد: مردها بايد از امام علي(ع) ياد بگيرند و برخوردهاي بد با خانمها نداشته باشند، زورگويي نكنند و آنها را به سختي نيندازند، زن هم همينطور چيزي كه مرد نميتواند تهيه كند و ميفهمد كه چه قدر درآمد شوهرش است، نبايد بگويد، نبايد وضعيت زندگي خود را با ديگران مقايسه كند.

وي با بيان اينكه سال 95، سال سخت و ركود بود، ابراز كرد: رهبر معظم انقلاب در جلسه خبرگان كه بنده هم در آن حضور داشتم به مسأله مستضعفان و اقشار كم درآمد جامعه اشاره كردند و گفتند مسؤولان بايد به فكر باشند، ايشان بارها گفتند كه كاري كه مردم احساس رشد در زندگي بكنند، نشده است و رهبر معظم انقلاب از كاري كه صورت گرفته راضي نبودند و مسؤولان سعي بكنند گذشتهها را جبران بكنند./914/201/ب2

ارسال نظرات