۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۸۷۶۹۷
امام جمعه شهرری:

نامگذاری سال از سوی رهبر انقلاب کلامی بررسی شده و بسیار مهم است

امام جمعه شهرری گفت: نامگذاری سال یک شعار نیست بلکه کلامی بررسی شده و بسیار مهم است.
حجت الاسلام شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در آخرین نماز عبادی سیاسی جمعه سال 95 که در شهرری برگزار شد، گفت: تقارن ولادت حضرت زهرا(س) با سال نو را باید به فال نیک گرفت.
وی افزود: با توجه به معنای دعای آغاز سال‌ نو لازم است انسان تغییر و تحولی در وجودش ایجاد شود تا متحمل زیان و خسران نشود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی اضافه کرد: انسان باید ایمان خود را قوی کرده و در همه امور به خدا توکل کند، منشأ اضطراب و استرس دوری از خداست.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه زن و مرد باید در زندگی مشترک امانتدار یکدیگر باشند و نسبت به وظایف خود احساس مسؤولیت کنند، گفت: یکی از مهمترین وظایف در قبال فرزندان است، امروز عوامل بسیاری وجود دارد که فرزندان را به سوی نابودی سوق می‌دهد.

وی با اشاره به روز ولادت حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: روز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) روز ولادت امام راحل نیز هست، امام بر گردن ما حق حیات دارد، ایشان ما را زنده کرد بنابراین احیاء اندیشه و تفکر امام یک ضرورت است چرا که دستانی در کار است که اندیشه و سخنان امام را به مردم وارونه عرضه ‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی ادامه داد: همچنین روز ولادت حضرت زهرا(س) روز زن نیز نامیده شده و لازم است زنان نسبت به شخصیت وجودیشان ارزش قائل شوند، اگر دیروز جسم دختران زنده به گور می‌شد، امروز شخصیت آنان در حال دفن شدن است و این مهم به حدی است که رسانه‌های غرب به خود اجازه داده‌اند برای تبلیغ کالاهای بی‌ارزش از زن استفاده ابزاری کنند.

امام جمعه شهرری اضافه کرد: نیمی از اجتماع را بانوان تشکیل می‌دهند، زنان باید بدانند که بیش از نود درصد صلاح و فساد جامعه در دست آنان است.

وی با اشاره به شعار سال، گفت: ابتدای هر سال رهبر معظم انقلاب نامی را برای سال انتخاب می‌کنند، مردم و مسؤولان باید بدانند که این نامگذاری یک شعار نیست بلکه کلامی بررسی شده و بسیار مهم است که باید به آن توجه شود، همچنین لازم است به سخنرانی حضرت آقا که در روز نخست نوروز در حرم رضوی بیان می‌شود مردم و دولتمردان به دقت توجه کنند چرا که همه برنامه‌ها و سیاستهای کلی نظام مطرح می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در پایان با اشاره به انتخابات پیشرو، گفت: مردم در سال جدید با امتحان بزرگی رو به‌ رو هستند و آن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است، بنابراین لازم است که از الان به فکر باشند که با حضور حداکثری و انتخاب اصلح حق خود را به انقلاب ادا کنند، چرا که در قیامت باید نسبت به انتخابی که می‌کنند پاسخگو باشند./813/201/ب2

ارسال نظرات