۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۸۷۷۰۳
امام جمعه موقت کرمان:

بی حجابی زنان با سیره فطمی سازگار نیست

امام جمعه کرمان با بیان این که نگاه دین به زن یک نگاه اسلامی است، گفت: بی حجابی زن با سیره فطمی سازگار نیست.
حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی عرب پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر در مصلای امام علی(ع)، گفت: تقوا بهترین و والاترین ارزش ها و توشه خوبی برای سفر آخرت است؛ در سایه تقوا، خداوند لغزش های کوچک انسان را مورد رحمت و مغفرت خود قرار می دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س)، مطرح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) ویژگی های رفیعی دارند؛ و همه نویسندگان و گویندگان هر سخنی گفته و هر قلمی که زده اند، تنها گوشه ای از مقام والای حضرت صدیقه(س) بوده است.

وی بیان کرد: این بانوی بزرگوار در جهات مختلف هم دارای منزلت و مقام هستند، خصلت های حضرت را باید در زندگی الگو قرار داده شود.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: نسل پیامبر(ص) از وجود حضرت زهرا(س) است؛ بسیاری از مفسران در تفسیر سوره کوثر، این سوره را در شأن حضرت مرضیه(س) برشمرده اند.

وی بیان داشت: نامگذاری حضرت زهرا(س) از سوی خداوند متعال بوده است؛ که به صورت علنی خصلت های ایشان مطرح شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به روایات، تاکید کرد: هدایایی از سوی پروردگار برای حضرت فرستاده شده است، همچو لباس عروسی که اینها نشان دهنده جایگاه و منزلت حضرت زهرا(س)است؛ و نام گذاری ایشان از سوی خداوند متعال بوده؛ که نه نام به صورت علنی از خصلت های ایشان مطرح شده است.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) تجلی اعجاز هستند، خداوند بخواهد نسبت به خلق کار انجام دهد، که حضرت فاطمه(س) محضر اعجاز و خوبی ها هستند.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: مطالعه و شناخت یکی از وظایف اصلی شیعیان است؛ تا همه حضرت زهرا(س) در زندگی خود الگو قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: تقوا ملاک برتری در دین مبین اسلام است؛ در اسلام آن کسی که عزیزتر هست تقوای بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به روز شهید و سالگرد تاسیس بنیاد شهید، بیان کرد: آنچه که داریم به برکت خون شهدا است؛ اگر امروزه در کشور ما سایه امنیت وجود دارد به خاطر همین ایثار گری ها است.

امام جمعه موقت با اشاره به روز زن، افزود: تکریم مقام مادر و نامگذاری روز زن یک مسولیت سنگین بر دوش خانم های جامعه ما است؛ ولادت حضرت زهرا(س) یک نماد تعظیم و تکریم از زنان و مقام مادر است.

وی تأکید کرد: دختران و مادران جامعه ما در راه حضرت فاطمه(س) قدم بردارند و حضرت را به عنوان یک سرمشق تقوا، عفت، پاکدامنی، علم و آگاهی، مبارزه با ظلم و ستم گری برای خود انتخاب کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان ایراد کرد: نگاه دین به زن یک نگاه اسلامی است؛ اما نگاهی که غرب به زن دارد؛ یک نگاه مادی، ابزار کالای و منفعت طلب، و با نام آزادی به زن، قصد استفاده بردن از آنچه که در سر دارنند است.

وی بیان کرد: زن باید دنبال پژوهش و علم باشد، کسانی که دم از حقوق زنان می زنند در کشورهای غربی و به ویژه در اسرائیل زنان ها را خرید و فروش می کنند؛ پوشش بی حجابی زن با سیره فاطمی سازگار نیست.

امام جمعه موقت کرمان در پایان گفت: با آمدن فصل بهار و عید نوروز باید به یاد مستمندان و فقیران باشیم؛ مردم سعی کنند قبل از عید به یاد فقیران باشند./972/201/ب2

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات