۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۸۸۲۲۱
امام جمعه دورود:

ایجاد اشتغال از مؤلفه های مهم اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه دورود تحقق اقتصاد مقاومتی را عاملی مهم و حیاتی در جهت شکوفایی وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم باید در جهت ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری گام برداشت.
سال «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال»

حجت‌الاسلام رضا حقیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اقتصاد مقاومتی را راه نجات اقتصادی کشور عنوان کرد و بیان داشت: برای تحقق مؤلفه های اقتصاد مقاومتی باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد.

وی با اشاره به نام گذاری سالها و توجه رهبر معظم انقلاب به مسأله اقتصاد در این چند سال اخیر افزود: تأکید رهبری در راستای توجه و همت مسؤولان در زمینه پرداختن بیش از پیش به وضعیت اقتصادی کشور است.

امام جمعه دورود با اشاره به اینکه نظام سلطه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پی تسخیر انقلاب بود و پس از شکست این نظریه وارد جنگ هشت ساله با ایران شد، خاطرنشان کرد: دشمن با شکست خوردن در این زمینه وارد جنگ در زمینه فرهنگی و اقتصادی شد.

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری و تلاش در عرصه اقتصادی و فرهنگی اظهار داشت: با برنامه ریزی در سایه مدیریت صحیح و فرهنگ سازی باید جلوی هجمه های دشمن گرفته شود.

حجت الاسلام حقیان با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی با اعمال تحریمها و توطئه هایی علیه صادرات نفت مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی راه نجات از این عرصه نابرابر است.

وی با بیان اینکه از راهبردهای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریمها خرید اجناس ایرانی است، افزود: با حمایت از تولیدات داخلی باید در جهت ایجاد اشتغال و تحقق مؤلفه های اقتصادی گام برداشت.

امام جمعه دورود با تأکید بر ضرورت توجه به کیفیت کالاهای تولید داخلی اظهار داشت: برای تحقق این مهم تولیدکنندگان باید قیمت اجناس را تعدیل کنند.

حجت الاسلام حقیان به وضعیت بیکاری جامعه اشاره و عنوان کرد: ایجاد اشتغال ضرورتی انکارناپذیر در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و مقابله با آسیبهای اجتماعی حاصل از بیکاری است.

وی در ادامه خرید کالاهای خارجی را بزرگ ترین آسیب در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: افزایش بیکاری و ضربه زدن به اقتصاد کشور دو آسیب مهم حاصل از خرید کالاهای خارجی هستند./302/9459/ب1

ارسال نظرات