۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۸۸۴۲۴
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا مطرح کرد؛

لزوم پرهیز از اسلام سلیقه ای

رییس موسسه روایت سیره شهدا با انتقاد از اسلام سلیقه ای بر مبنای تفسیر مطابق با میل و ذائقه مخاطبان، گفت: هیچگاه نباید برداشت خطا و توجه اشتباهمان را وصل به قرآن و اهل بیت کنیم.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، رییس موسسه روایت سیره شهدا، شب گذشته در حرم مطهر رضوی با بیان این که یکی از بهترین فعالیت ها در حرم رضوی تلاوت قرآن است، گفت: باید همگان از بیانات ائمه معصومین کمک گرفته و قرآنی را که می خوانند بفهمند و درک کنند.

وی ادامه داد: ائمه اطهار با هدف ترجمه و تفسیر قرآن آمده اند، خداوند متعال در این کتاب آسمانی بارها به این قسم می خورد که آن کس رستگار، خوشبخت، عاقبت بخیر و سعادتمند می شود که اهل تزکیه باشد و پاک زندگی کند همانطور که بر اساس ضرب المثل دیگری آمده است که بار کج به منزل نمی رسد.

رییس موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که هر کس از راه غلط مدرک تحصیلی بگیرد، به شغلی برسد، در انتخابات شرکت کرده و از راه اشتباه به نمایندگی شورا و مجلس برسد و نظارتی نباشد قطعا موفق و رستگار نمی شوند، اظهار کرد: قطعا این موفقیت و پیروزی ظاهری آنان شاید دورانی بیش تر دوام و استمرار نداشته باشد.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که کسانی که از طریق باطل به جایی می رسند، جولانی دارند، بیان کرد: فرعون، نمرود و صدام چندین و چند سال جولان داشتند اما دولتی نداشتند در صورتیکه امام حسین(ع) دارای دولت بود.

وی با بیان این که اگر کسی قاعده فصول سال را رعایت کند و آماده تغییر سریع آب و هوا باشد، زندگی در عین سختی برایش شیرین و دلنشین می شود، خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بیان می کند انسان را در شرایط سخت و دشوار و با شغل های پیچیده آفریدیم و کسی که در شغلی مشغول به فعالیت است چون قاعده را رعایت می کند کار برای او پس از مدتی شیرین می شود.

بشریت در هر شرایطی راضی به رضای پروردگار باشد

رییس موسسه روایت شهدا  با بیان این که عده ای نگرانند و در مقابل آنان عده ای دیگر در شرایط شایسته خلقت راضی به رضای خداوند هستند، اظهار کرد: عزیز زهرا زیر شکنجه اینطور می گفت که ای خداوند متعال راضی به رضای تو هستم که این نوع از رفتار تنها و تنها مختص و ویژه معصومین نیست.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که در شرایطی که نام ساواک بدن همه را به لرزه می انداخت حضرت امام خمینی(ره) پس از دستگیری آرام و مامورین همراهنشان به خود می لرزیدند، گفت: ایشان همواره می گفتند که من راضی به رضای خداوند هستم اما عده ای امروز همواره از شرایط موجودشان ناشکری می کنند.

راه نجات بشریت، زندگی مطابق با قاعده و قانون است

وی با بین این که باید قاعده زندگی آرام و به دور از هرگونه هیجانی را فراگرفت، ابراز کرد: خداوند متعال همه بشریت را در سختی خلق کرد اما رعایت موازین با قاعده سبب می شوند تا بتوانید از اعماق دریا نجات پیدا کنید، همانطور که زندگی در اعماق دریا بسیار سخت برای انسان است برای ماهی با آن جثه ظریف به سبب فراگیری قاعده و قانون لازمش راحت و آسوده است.

رییس موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که این ماهی ها قاعده و قانون زندگی در کف دریا را آموخته اند، گفت: پرنده ها در آسمان عشق می کنند و اگر قاعده زندگی را در جهان آموختید، سختی برایتان آرامش و باعث تحمل می شود و این وعده ای اس که خداوند متعال در قرآن کریم به بندگان داده است.

راه آرامش در سختی ها توکل و اعتماد به خداوند است

حجت الاسلام ماندگاری والعصر را نشانه ای از قسم به عصاره خلقت دانست و با بیان این که عصر به معنای عصاره و قسم به عصاره خلقت یعنی وجود نازنین محمد مصطفی است، بیان کرد: انسان ها و بشریت در سختی و دشوری خلق شده و پرورش یافتند و انسانی که عقل دارد باید مراقب هرگونه خسارتی باشد.

وی با بیان این که انسان ها گاهی در خسارات وارده سرمایه اصلی، جان خود و ضرر هنگفتی پرداخت می کنند، یادآور شد: امیدواریم هیچ یک از بشریت در هیچ دسته ای از خسارت دیدگان قرار نگیرند.

رییس موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که هر کس بنا دارد تا در سختی ها آرامش پیدا کند باید قاعده و قانون را رعایت کرده و بر خداوند متعال توکل کند، تصریح کرد: قانون خروج از خسارت قرآن است و باید همگان توکل بر ثروت، مدرک و قدرت در قالب قرآن و اسلام ناب محمدی داشته باشند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که رسول خدا(ص) از این شکایت می کنند که امت من قرآن را بر طاقچه گذاشته و به آن اهمیتی نمی دهند، گفت: اینان در زندگیشان کلافه و سردرگم هستند و نمی دانند که هر جا در زندگی از اعماق دریا تا اوج آسمان ها بخواهیم آرام زندگی کنیم راهی جز توکل به قرآن، اسلام و عترت اهل بیت ندارد و اینگونه می توانیم تا از هر خسارتی بیرون برویم و به دنبال اسلام راستین حرکت کنیم.

انتقاد شدید به پیروی از اسلام سلیقه ای بر مبنای ذائقه مخاطبان

وی در ادامه با انتقاد از اسلام سلیقه ای که بر مبنای تفسیر مطابق با میل و ذائقه مخاطبان ایجاد می شود، اظهار کرد: نباید برداشت خود از قرآن و توجه اشتباهمان را وصل به قرآن و اهل بیت کنیم و اسلام همان چیزی است که رسول خدا(ص) همواره بر آن تاکید کرده و باید پای آن ایستاد و استقامت کرد./201/864/ب1

ارسال نظرات