۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۸۸۵۱۹
رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی خبر داد؛

ثبت نام 64 روحانی در انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان غربی

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: از 14 هزار و 221 نفر داوطلب پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان، 64 نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.
رادفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علیرضا رادفر امروز در نشست خبری به تشریح آخرین آمار ثبت نام کنندگان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان پرداخت و افزود: در مدت یک هفته، 14 هزار و 221 نفر برای کسب کرسی های شوراهای اسلامی شهر و  روستا نام نویسی کرده اند که از این تعداد دوهزار و 347 نفر در حوزه های شهری و 11 هزار و 874 نفر برای حوزه های روستایی است.

رادفر گفت: از کل 14 هزار و 221 نفر حدود سه هزار و 212 نفر سابقه عضویت در دوره های قبل شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد افزایش 11.6 درصدی داوطلبان نسبت به دوره چهارم هستیم که این میزان در حوزه شهری 31.3 درصد و در حوزه روستا 8.4 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی به تحصیلات داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اشاره کرد و افزود: 64 نفر دارای تحصیلات حوزوی، 60 نفر مدرک دکترا، 803 نفر فوق لیسانس، دو هزار و 188 نفر لیسانس، یک هزار و 655 نفر فوق دیپلم هستند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه 9 هزار و 80 نفر با سواد خواندن و نوشتن برای انتخابات شورای اسلامی روستا نام نویسی کرده اند، گفت: براساس قانون برای روستاهای زیر 200 خانوار، سواد خواندن و نوشتن کفایت می کند.

وی با بیان اینکه بیشترین داوطلب با 359 نفر در شهر ارومیه است، گفت: در شهر ارومیه برای هر کرسی 32.6 نفر به رقابت می پردازند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در ادامه بر منع قانونی اظهار نظر مدیران دولتی بر له یا علیه کاندیداها از منظر جایگاه حقوقی شان تأکید کرد و گفت: البته توصیه کردیم از جایگاه حقیقی هم در انتخابات دخالتی نداشته باشند.

وی از برخورد با کانال های تلگرامی خبر داد و تصریح کرد:  ستاد انتخابات استان بیشترین تعامل را با رسانه های گروهی و قانونمند دارد بنابراین مشکل کانالهای بی نام و نشانی هستند که نه تنها مجوز ندارند بلکه با اسامی جدید و با اسم اشخاصی که وجود خارجی ندارند، در موضوع انتخابات ورود پیدا کرده اند.

رادفر تأکید کرد: فعالیت کانالهای بی نام و نشان به صلاح فضای رسانه ای استان نیست چراکه سبب بدنامی رسانه ها و بی اعتمادی افکار عمومی و مخاطبان نسبت به رسانه های گروهی می شود.

وی از بداخلاقی های موجود در فضای مجازی انتقاد و تصریح کرد: ما اجازه ورود به حریم خصوصی افراد را نداریم و بی توجهی به این موضوع شاکله اجتماعی را برهم می زند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: انتشار احوالات خصوصی دیگران برای کسب قدرت رفتاری غیر شرعی و غیرقانونی است که هیچ یک از عقلا و بزرگان شهر نیز آن را نمی پسندند.

رادفر تأکید کرد: اگر بداخلاقی ها در کانال های تلگرامی ادامه پیدا کند بدون توجه به جناح و اشخاص با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی در پایان خواستار تلاش رسانه های جمعی برای جلوگیری از قومیتی شدن پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارومیه شد و گفت: قومیتی شدن انتخابات به صلاح کشور، استان و منطقه نیست و ستاد انتخابات استان با تمام توان برای جلوگیری از این موضوع تلاش خواهد کرد.

گفتنی است، در آذربایجان غربی هفت هزار و 66 نفر به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می شوند./202/936/ب1

ارسال نظرات