۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۸۸۵۸۲
امیرآبادی تأکید کرد؛

لزوم برنامه‌ريزی براي كسب درآمد پايدار از گردشگری مذهبی

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداري قم بايد برنامه ريزي كرده و درآمد ثابتي از محل گردشگري زيارتي با كمك شورا براي خود تعريف كند.
امیرآبادی در دیدار شهردار قم

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد اميرآبادي فراهاني ظهر امروز در ديدار شهردار و مديران شهري قم، با تاكيد بر ضرورت اولويت‌بندي پروژه‌هاي عمراني اظهار كرد: به گونه‌اي تصميم‌گيري براي اجراي پروژه‌هاي عمراني صورت گيرد كه در وهله اول مشكلات ترافيكي شهر حل شده و سپس به پروژه‌هاي كم اهميت‌تر پرداخته شود.

وي رفع‌ محروميت از مناطق و محلات محروم قم را مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: نياز است در اين مناطق و محلات پروژه‌هايي ويژه پيش‌بيني و اجرايي شود.

عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي ضمن تقدير از خدمات و زحمات شهرداري قم در پيگيري و اجراي سريع پروژه‌هاي عمراني و پيشبرد اهداف مديريت شهري خاطرنشان كرد: نظم فكري در اداره شهر قم ايجاد شده اما با اين حال نيازمند خدمات و اقدامات گسترده‌تر براي رفع مشكلات قم هستيم.

وي خاطرنشان كرد: شهرداري اگرچه بدهي‌هاي كلاني دارد اما سرمايه‌هاي بسيار خوبي نيز در اختيار آن است كه مي‌تواند با آنها بسياري از مشكلات را برطرف كند.

اميرآبادي با تاكيد بر مشكلاتي كه در حوزه گردشگري زيارتي در قم وجود دارد ضمن مقايسه زوار ايراني با عراقي گفت: شهرداري نجف به محض ورود زوار به اين شهر از هر زائر ايراني ۱۰ دلار دريافت مي‌كند در حالي كه در شهر قم چنين چيزي نيست با وجود اينكه اين اعتبار مي‌تواند كمك خوبي براي شهر باشد.

وي تفاوت عوارض ورود زائران به عراق و ايران را يادآور شد و افزود: هر زائر عراقي براي ورود به كشور ما تنها ۱۸ دلار پرداخت مي‌كند اين در حالي است كه زائران ايراني بايد براي ورود به عراق ۷۵ دلار عوارض پرداخت كنند كه بايد به صورت ملي اين مشكل پيگيري و حل شود.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مراكز اقامتي و هتل‌ها در قم نظم لازم را ندارند گفت: شهرداري بايد برنامه ريزي كرده و درآمد ثابتي از محل گردشگري زيارتي با كمك شورا براي خود تعريف كند.

وي ورود ساليانه بيش از ۱.۵ ميليون زائر عراقي به شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: اين زائران فرصت خوبي براي شهرداري براي كسب درآمد ثابت از محل گردشگري هستند.

اميرآبادي با تاكيد بر اينكه ساماندهي زوار عراقي در اولويت سال ۹۶ شهرداري باشد گفت: در شهر قم بايد به گونه‌اي حركت شود تا مردم متضرر نشوند و بتوان خدمات خوبي ارائه كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مساله فرودگاه قم بيان كرد: اين پروژه سرمايه‌گذاري مشكلاتي را براي شهر قم ايجاد كرده كه بايد به سرعت پيگيري و برطرف شود.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سرمايه‌گذاري بيش از هزار نفر از مردم قم در پروژه فرودگاه تصريح كرد: حقوق سرمايه‌گذاران پروژه با هر تصميم‌گيري در خصوص آينده آن بايد حفظ شود.

وي با اشاره به برخي تصميمات و راه‌حل‌هايي كه براي پروژه فرودگاه قم مطرح شده است گفت: با رعايت موارد قانوني و ضوابط شهري، اگر شهرداري مي‌تواند كمكي به رفع مشكل فرودگاه قم كند بايد وارد اين پروژه شده و مسير تكميل اين پروژه مهم و كليدي براي شهر قم را هموار سازد./1323/د102/ص

ارسال نظرات