۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۸۸۷۲۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

نقش وقف در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال غیرقابل انکار است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: به یقین سنت حسنه وقف از ارکانهای تحقق اقتصاد مقاومتی و از منابع مهم برای توسعه اقتصادی در کشورهای اسلامی است.
حجت ‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری 

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک آغاز سال جدید، به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اشاره کرد و افزود: به یقین سنت حسنه وقف از ارکانهای تحقق اقتصاد مقاومتی و از منابع مهم برای توسعه اقتصادی در کشورهای اسلامی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که ترویج و افزایش بهره‌ وری از موقوفات با توجه به نقش عمده وقف در اقتصاد امری حائز اهمیت است، خودکفایی را یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: ارتقای سطح تولید و عدم وابستگی به منابع نفتی از مؤلفه‌های مهم خودکفایی است.

این مقام مسؤول یادآور شد: اوقاف در تحقق این خودکفایی و افزایش سطح تولیدات با برنامه‌ ریزی و استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.

حجت الاسلام عزیزی گفت: وقف افزون بر آثار نیک و ماندگاری و عملی که از آن به عنوان باقیات صالحات یاد شده در حقیقت جاودانه کردن مال و اختصاص بهره آن در مسیر خدمت به خلق، نیازمندان و محرومان است که این خود قطعا به توانمندی اقتصاد داخلی و تکیه بر سرمایه ‌های درونی می ‌افزاید.

وی با بیان اینکه هم در وقف عام و هم وقف خاص به راحتی می ‌توان آثار مشهودی را در این زمینه مشاهده کرد، گفت: رسیدن به نیکی و رستگاری، کاهش فاصله طبقاتی بین افراد جامعه، توزیع ثروت، تقویت روحیه ایثار و فداکاری و ترویج روحیه تعاون در جامعه و جهت دادن به انفال و استمرار جریان ثواب به سوی واقف از آثار وقف در جامعه است که همیشه بر آن تأکید می ‌شود.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه به برکت سازمان اوقاف و امور خیریه اشتغال زایی خوبی در بقاع متبرکه و موقوفات صورت گرفته است که این امر در راستای مستقیم اقتصاد مقاومتی خواهد بود، خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به 400 نفر در استان از طریق امامزادگان و مساجد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند و برای بیش از 100 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری کارکردهای فرهنگی و آموزشی وقف را نیز در جامعه اسلامی یادآور شد و گفت: وقف به عنوان یک منبع مالی مستمر مراکز علمی پشتوانه مردمی داشته و از همین رو تأسیس مدارس، حوزه ‌های علمیه، مراکز علمی و دانشگاهی و خوابگاه‌‌ های دانشجویی از مهم‌ترین کارکردهای فرهنگی و آموزشی وقف به حساب می ‌آید.

این مقام مسؤول دیگر کارکرد این امر نیک را کارکرد اجتماعی وقف در رفع نیاز نیازمندان، محرومان و فقرا توصیف کرد و گفت: در این زمینه آنچه که مهم به نظر می ‌رسد توجه به تقویت مجموعه ‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و ارزشی است.

وی در ادامه به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص این استان از 28 اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: این طرح که در راستای رسالت فرهنگی و دینی بقاع متبرکه است تا 15 فروردین ماه در بقاع متبرکه استان ادامه دارد.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه در هفته نخست اجرای طرح آرامش بهاری بیش از 80 هزار نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه استان دیدن کردند، گفت: پیش بینی می شود با مساعد شدن وضعیت آب و هوا در استان، بقاع متبرکه میزبان جمعیت بیشتری از زائران باشد./302/9457/ب1

ارسال نظرات