۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۸۸۷۸۹
امام جمعه بابل:

غفلت های گذشته در حوزه فرهنگ دینی جبران شود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با هشدار درباره اثرات شبیخون فرهنگی بر جامعه، گفت: خطر شبیخون فرهنگی بیش از گذشته جدی است و باید مسؤولان غفلت های گذشته در عرصه فرهنگی را جبران کنند.
نشت گروه های تبلیغی مازندران در بابل نشت گروه های تبلیغی مازندران در بابل نشت گروه های تبلیغی مازندران در بابل نشت گروه های تبلیغی مازندران در بابل نشت گروه های تبلیغی مازندران در بابل نشت گروه های تبلیغی مازندران در بابل نشت گروه های تبلیغی مازندران در بابل نشت گروه های تبلیغی مازندران در بابل نشت گروه های تبلیغی مازندران در بابل نشت گروه های تبلیغی مازندران در بابل نشت گروه های تبلیغی مازندران در بابل نشت گروه های تبلیغی مازندران در بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شامگاه امروز در نشست مسؤولان گروه های تبلیغی مازندران در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به اهمیت تبلیغ دینی و نقش موثر گروه های تبلیغی، گفت: مازندران بر اساس آمار اعلام شده رتبه نخست پذیرایی از گردشگران نوروزی را دارا است و این مساله فرصتی مناسب را در اختیار گروه های تبلیغ دینی می گذارد.

وی افزود: گفتمان‌های دینی و ارتباط مستقیم با مردم از سوی روحانیت، نقش موثری در آگاه سازی آحاد جامعه به ویژه جوانان برای رفع شبهات در ذهن آنها دارد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) به حضور گروه های تبلیغی در مراکز گردشگر پذیر و ایجاد ارتباط دوستانه با جوانان پرداخت و تاکید کرد: دشمنان از طریق رسانه های مختلف به ویژه شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی شبهات مختلفی را در زمینه های اعتقادی و معرفتی برای جامعه ما طرح ریزی کرده اند و روحانیت با حضور موثر و ارتباط درست در این زمینه می تواند خط بطلانی بر بسیاری از این توطئه ها بکشد.

وی تبلیغ دینی را یک جهاد موثر در ادامه رسالت پیامبران و ائمه اطهار(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر خلاف دیدگاه های برخی از افراد نگاه امیدوار کننده ای به نسل جدید و جوانان جامعه دارند زیرا بسیاری از آنها بر خلاف ظاهرشان دارای صافی دل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با انتقاد شدید از عدم برنامه ریزی مناسب برای برنامه های موثر فراگیر دینی و فرهنگی برای گردشگران نوروزی در مازندران، گفت: شهرستان بابل در ایام نوروز پذیرای بیش از پنج میلیون مسافر نوروزی است اما متاسفانه هیچ برنامه منسجم و مناسبی برای حوزه فرهنگی دینی از جمله تبیین فرهنگ نماز از سوی مسؤولان صورت نگرفت.

وی با تقدیر از جهادگران مبلغ دین به ویژه گروه های تبلیغی، تصریح کرد: تلاش اعضای گروه های تبلیغی در ایام نوروز که بدون هیچ چشم داشت و تنها با انگیزه الهی در مسیر تبلیغ در ایام نوروز با دوری از خانواده و فرزندان خدمت می کنند، ستودنی است.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که اگر ما سمت جوانان نرویم بیگانگان آنها را به سمت خود می کشانند، خاطرنشان کرد: امروز خطر شبیخون فرهنگی بیش از گذشته جدی است و باید مسؤولان غفلت های گذشته در عرصه فرهنگی را جبران کنند.

وی افزود: بی توجهی های صورت گرفته در خصوص عفاف و حجاب و عدم توجه دولت ها به این حوزه، شاهد اثرات تلخ این مساله در جامعه امروز هستیم.

12 گروه جهادی تبلیغی در ایام نوروز در مازندران فعال هستند

حجت الاسلام حسین حسین زاده، مسؤول شورای هماهنگی گروه های تبلیغی مازندران در این نشست با اشاره به فعالیت گروههای تبلیغی در مازندران، گفت: در حال حاضر 12 گروه جهادی تبلیغی در سطح استان مازندران فعالیت می کنند که این گروهها زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فعال هستند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته همه این گروه های تبلیغی درایام نوروز به فعالیت فرهنگی و تبلیغی مشغول هستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 250 روحانی در سطح مازندران بر اساس برنامه های پیش بینی شده هر گروه تبلیغی به صورت مجزا به فعالیت تبلیغی می پردازند.

وی ادامه داد: در طرح های امسال نوروزی گروه های تبلیغی در سطح مساجد، مدارس، کمپ های نوروزی در مراکز گردشگری، مدخل های ورودی شهرها و امام زاده ها مستقر هستند.

حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی  برخی از این فعالیت ها را برشمرد و خاطرنشان کرد: فعالیت گروه های تبلیغی مازندران در ایام نوروز در حوزه رفع شبهات، مشاوره دینی و خانواده، برنامه های مفرح برای کودکان و خانواده ها است.

وی افزود: مسابقه ای تحت عنوان عکس آزاد برای مسافران نوروزی از اقامه نماز در مراکز تفریحی و گردشگری در ایام نوروز پیش بینی شده که در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ نماز صورت گرفته است.

گفتنی است، در این نشست مسؤولان گروه های تبلیغی حامیان ولایت بابل، یاوران حضرت مهدی(عج) نکا، رهپویان جهادی شهدا جویبار، وصال با منتظران ساری، گروه جهادی فریدونکنار، منادیان ظهور محمود آباد، مستشهدین بابل، گروه تبلیغی بندپی، گروه جهادی تبلیغ صلح آمل و گروه جهادی شهرستان فریدنکنار حضور داشتند./201/1313/ب1

ارسال نظرات