۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۸۸۸۱۵
آیت الله سعیدی در گفت‌وگو با رسا:

برخی از مسؤولان هنوز جنگ اقتصادی دشمن را باور نکرده‌اند

امام جمعه قم گفت: جنگ اقتصادی دشمن هنوز از سوی بسیاری از مسؤولان و مردم در سطوح مختلف باور نشده بر همین اساس رهبر انقلاب صبورانه هر ساله موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند.
آیت الله سعیدی

آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شعار سال 96 مبنی بر «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» در پاسخ به این سؤال که چرا رهبر معظم انقلاب چند سال پیاپی را به این نام‌گذاری اختصاص داده و در سال جاری به‌صورت مصداقی بر این موضوع ورود داشتند، گفت: در مقابله با دشمنان ما دو جنگ سیاسی و نظامی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: دشمنان متوجه شدند که از دو طریق سیاسی و نظامی نمی‌توانند به ما صدمه بزنند بنابراین در تشکیلات و جریانات کشور گردشی کرده به قانون اساسی ما سرزده و مطلع شدند ما در بعد اقتصادی به اهداف آرمانی خودمان که بر آن تاکید شده نرسیدیم و ضعف داریم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: دشمنان به گمان خود ضعف اقتصادی را یک نقطه قابل توجه و امیدوار کننده برای نفوذ و آسیب‌ زدن به کشور ما یافتند در نتیجه آنها برای مقابله با نظام اسلامی و دولت عزم جنگ اقتصادی را گذاشتند.

آیت‌الله سعیدی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با حکمت، درایت و بصیرت بالای خود توطئه دشمن را متوجه شدند و برای نخستین بار سال 1389 در جمع کارآفرینان واژه اقتصاد مقاومتی را وارد ادبیات اقتصادی کشور کردند و هشدار لازم را داده و از آن سال تا کنون مرتب پیگیر قضیه شدند.

امام جمعه قم افزود: اقتصاد مقاومتی در واقع یک جهاد اقتصادی علیه جنگ اقتصادی است که دشمن برما تحمیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساز و کار جنگ اقتصادی با جنگ نظامی متفاوت است، ادامه داد: در جنگ نظامی عده خاصی به ویژه جوانان وارد عرصه می‌شوند اما در جنگ اقتصادی همه درگیر هستند، سه قوه مجریه با تمام دستگاه‌های آن، قوه مقننه، قضائیه و مردم و تمام اقشار جامعه در جنگ اقتصادی دشمن دخیل و سهیم هستند.

آیت‌الله سعیدی گفت: جنگ اقتصادی گسترده و پیچیده است، بنابراین یک مقدار پرداختن به این موضوع طولانی می‌شود به همین سبب رهبر معظم انقلاب چند سال متوالی موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: از طرف دیگر باور چنین جنگ و جهاد اقتصادی هنوز برای بسیاری از مسؤولان و مردم در سطوح مختلف نهادینه نشده است بر همین اساس رهبر معظم انقلاب صبورانه این موضوع را هر ساله مطرح می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید که همه ما اعم از مسؤولان و مردم این موضوع را باور کرده و جهادگونه وارد این عرصه شویم تا امید دشمن را در جبهه سیاسی و اقتصادی نا امید کنیم./301/807/ب1

ارسال نظرات