۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۸۸۸۴۵
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله:

مسؤولان با مسأله اشتغال جوانان شعاری برخورد نکنند

حجت الاسلام گواهی گفت: تحصیل، ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان دغدغه مردم و رهبر انقلاب است که متاسفانه مسؤولان به آن کمتر توجه کرده و بیشتر به صورت شعاری با آنها برخورد کردند.
گواهی

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شعار سال 96 مبنی بر «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» در پاسخ به این سؤال که چرا رهبر معظم انقلاب چند سال پیاپی را به این نام‌گذاری اختصاص داده و در سال جاری به‌صورت جزئی‌تر و عملیاتی‌تر بر این موضوع ورود داشتند، گفت: اگر رهبر معظم انقلاب سال 96 را مجدد سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری کردند به این علت است که همه بدانند نباید با این موضوع به شکل شعاری برخورد کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب چندین سال متوالی در شعار سال به موضوع اقتصاد پرداختند، اگر ایشان می فرمایند سال گذشته حرف زدید، همایش گذاشتید امسال وارد عمل شوید به این علت است که به اقتصاد مقاومتی خیلی توجه نشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص)  عنوان کرد: امروز معضل اصلی کشور ما بحث اشتغال و بیکاری است که اگر بستر اشتغال جوانان فراهم می‌شد بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی برطرف می‌شد.

حجت‌الاسلام گواهی افزود: تحصیل، ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان دغدغه مردم و رهبر معظم انقلاب است که متاسفانه مسؤولان به آن کمتر توجه کرده و بیشتر به صورت شعاری با آنها برخورد کردند.

وی بیان داشت: دولتمردان در آستانه انتخابات شعارهای خیلی خوبی می‌دهند اما هنگام عمل آنها را عملیاتی نمی‌کنند همین امر سبب بدبینی مردم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) افزود: وقتی می‌خواهید رییس جمهور شوید به مردم وعده می‌دهید که ما می‌خواهیم فلان اقدامات را انجام دهیم اما بعد از چهار سال می‌گویید که به ما اجازه داده نشد باید پرسید اگر عملیاتی نمی‌شد چرا شعار دادید.

حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به اینکه باید مسؤولان اختلافات خود را بین مردم نکشانند، گفت: باید مسؤولان برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال فکر اساسی داشته باشند چراکه بی‌توجهی به این امر آسیب جدی به کشور می‌زند.

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که تنها راه نجات کشور از بحران اقتصادی توجه به درون، توانمندی‌ نیروهای انسانی در داخل کشور و جدا شدن از فروش نفت خام با خام فروشی معادن است، که متاسفانه برخی از مسؤولان این امر را باور نکردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) اظهار داشت: جریان طرفداران برجام امید به خارج کشور دارند در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند از آن سوی مرزهای چیزی عاید ما نمی‌شود.

حجت‌الاسلام گواهی افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی فرمودند: پس از دست دادن با آمریکایی ها انگشتان خود را بشمارید که چیزی از آن کم نشده و سالم باقی مانده باشد، وقتی وزیر ما خطاب به دولتمردان آمریکایی می‌گوید جیب ما را نزنید درخواست کمک از شما نداریم، نشان از بدعهدی و فریبکاری آنان دارد.

وی درباره راه‌اندازی تولید و اشتغال در کشور بیان داشت: باید مردم کالاهای خارجی را نخرند تولیدکنندگان داخلی کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند دستگاه اجرایی نیز این امر را به خوبی مدیریت کند، تا معضل رکود در تولید و اشتغال برطرف شود./302/807/ب1

ارسال نظرات