۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۸۸۸۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد؛

آمادگی 321 مسجد و اماکن مذهبی برای میزبانی از معتکفان

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تاکنون متولیان 321 مسجد و اماکن مذهبی برای برپایی مراسم معنوی اعتکاف اعلام آمادگی کرده اند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امشب در جمع دست اندرکاران مراسم معنوی اعتکاف در سطح شهرستان بابل، گفت: ماه رجب یکی از ماه هایی است که در روایات بر قدر دانستن آن و لزوم بهره گیری از این فرصت معنوی تاکید شده است.

وی با بیان این مطلب که ماه رجب ماه نزول برکات خاصه الهی بر تمام بندگان است، اظهار داشت: باید قدردان فرصت طلایی و بی نظیر ماه رجب بود و از آن برای کسب معنویت و تکامل روحی بهره برد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به اهمیت فرصت اعتکاف، خاطرنشان کرد: مردمی کردن مراسم معنوی اعتکاف یکی از اصلی ترین و مهمترین سیاست های سازمان تبلیغات اسلامی است و خوشبختانه این حرکت مهم فرهنگی در سراسر کشور به صورت مردمی برگزار می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته 23 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف حضور داشتند که بیشتر آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل می دادند.

حجت الاسلام شکریان با بیان خبر راه اندازی پایگاهی درباره تسهیل در حوزه ثبت نام برای مراسم معنوی اعتکاف، گفت: برای تسهیل در ارائه خدمت رسانی به علاقه مندان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف سامانه ای به نشانی http://www.etekaf-maz.ir طراحی و راه اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به حجم بالای درخواست ها برای شرکت در مراسم اعتکاف پیش بینی می شود که میزان شرکت کنندگان در این مراسم نسبت به سال گذشته دارای رشد چشمگیرتری باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: سیاست سازمان تبلیغات اسلامی با کمک از ظرفیت دیگر نهادها برای پربار کردن فرصت سه روزه اعتکاف برای معتکفان و افزایش کوله بار معنوی در این مراسم است.

وی ادامه داد: تا کنون دست اندرکاران و متولیان 321 مسجد در سراسر مازندران برای میزبانی از معتکفان اعلام آمادگی کرده اند و این آمار با نزدیک شدن به ایام البیض افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام شکریان در پایان از حضور مبلغان دینی اعزامی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای حضور در بین معتکفین خبر داد و تاکید کرد: ایجاد ارتباط درست تبلیغی، تبیین مبانی دینی و اخلاقی در کنار رفع شبهات از جمله اهداف اعزام این مبلغان است./202/1313/ب1

ارسال نظرات