۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۸۸۹۰۹
آیت الله فقیه یزدی مطرح کرد؛

ترسیم نقشه راه برای اعمال سالانه و آینده/ مطالعه جزء جدایی ناپذیر زندگی طلاب و روحانیان باشد

استاد برجسته حوزه علمیه ترویج فرهنگ کتابخوانی را از مهمترین وظایف تبلیغی طلاب و روحانیان دانست و گفت: باید مطالعه جزء جدایی ناپذیر زندگی طلاب و روحانیان باشد.
آیت الله احمدی فقیه یزدی

آیت الله محمدحسین فقیه یزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرصت تبلیغی ایام نوروز عنوان کرد: این ایام فرصت بسیار مناسبی است تا طلاب و روحانیان به تبلیغ مفاهیم دینی بپردازند و جامعه را با معارف اهل بیت(ع) آشنا کنند.

وی افزود: یکی از مسائلی که نیاز است طلاب به آن توجه کنند، استفاده از معارف صحیفه سجادیه است و لازم است تا طلاب از معارف بیان شده در این کتاب گرانمایه استفاده کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: دعای 54 صحیفه سجادیه که مرتبط با احوالات انسان است، برای ایجاد تحول بسیار مناسب است و طلاب باید با این دعا انس داشته باشند.

آیت الله فقیه یزدی با تأکید بر توجه به دعای 25 صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: این دعای شریف مربوط به ارتباط با والدین است و با لطافت خاصی وظایفی که درباره پدر و مادر وجود دارد در این دعا بیان شده است.

وی اضافه کرد: در این ایام باید به دست بوسی پدر و مادر رفت و به احوال آنها رسیدگی کرد و از آنها درخواست کرد که به حال ما دعا کنند چون که دعای پدر و مادر در حق فرزندان مستجاب می شود.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه ابراز کرد: یکی از مسائل مهمی که در این ایام باید مورد توجه طلاب و روحانیان قرار گیرد، ترک نکردن مطالعه است و کتاب های مناسب این ایام را می توانند از طریق گوشی همراه خود نیز مطالعه کنند تا روند علم آموزی و مطالعه قطع نشود.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیان سعی کنند هیچگاه از مطالعه دور نشوند و کتابهای مخصوص سفر را همراه خود داشته باشند و افراد خانواده و فرزندان خود را به مطالعه و ارتباط با کتاب تشویق کنند.

آیت الله فقیه یزدی ترویج فرهنگ کتابخوانی را از وظایف طلاب در ایام نوروز دانست و اظهار کرد: باید مطالعه جزء زندگی طلاب و روحانیان باشد و دیگران را نیز به مطالعه کتاب دعوت کرد و اگر حتی کسی درب خانه ما را زد، از پشت کتاب بلند شویم و به استقبال او برویم و اگر این شیوه عملی در زندگی ما وجود داشت، دیگران نیز از ما الگو می گیرند.

وی افزود: باید تلاش شود تا در سال جدید، فکر جدید و زندگی جدید ترسیم شود یک نقشه صحیحی برای اعمال سالانه و آینده در نظر گرفته شود که در مسیر بندگی خدا باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نماز شب، عبادت، نماز اول وقت، ارتباط صمیمی با دیگران، انس با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، زنده کردن فرهنگ دعا در جامعه و حرکت در مسیر بندگی خدا از موضوعاتی است که طلاب و روحانیان باید در دستور کار خود قرار دهند./872/ت302/ی

ارسال نظرات