۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۸۸۹۳۲
امام جمعه موقت تبریز:

خدمتگزاری ملاک مردم در انتخاب افراد باشد

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: در انتخابات باید با بصیرت و شناخت کافی افرادی را برگزینیم و به کسانی که به کشور خدمت خواهند کرد رأی دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین علی حاجی زاده، امام جمعه موقت تبریز 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی حاجی‌زاده امام جمعه موقت در تبریز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به موضوع انتخابات شورا و ریاست جمهوری پیش رو، اظهار داشت: در این انتخابات باید با بصیرت و شناخت کافی افراد را برگزینیم و به کسانی که به کشور خدمت خواهند کرد رأی دهیم.

وی با تأکید بر انتخاب افرادی که اهل وعده‌های دروغین، اختلاس و فتنه نباشند، تصریح کرد: لازم است با بصیرت حرکت کنیم که بصیرت راه و روش حرکت در مسیر صحیح است و با شرکت در دوره‌های بصیرت افزایی به افراد صالح و کسانی که به این کشور خدمت خواهند کرد رأی دهیم.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه برخی از مسؤولان و افراد جامعه هستند که نامه خود را با سلام به شهدا و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری آغاز می‌کنند ولی ذره‌ای اعتقاد به آن ندارند، اذعان داشت: باید کسانی را انتخاب کنیم که به جای خیانت به نظام به کشور خدمت کنند.

وی با اشاره به بیانات امام راحل بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: امام راحل می فرماید که مراقبت از نظام و اسلام واجب‌تر از نماز است و اصل این نظام کلام الله است، حضرت مسیح درباره نشست و برخاست تعبیراتی دارند که با آن افرادی که یاد خدا داشته باشند ارتباط داشته باشیم، همین روال را باید در انتخابات پیش رو داشته باشیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز با تأکید بر جدیت شورای نظارت در بررسی افراد، افزود: اما لازم است با دقت در انتخاب افراد از ورود افراد غیر صالح جلوگیری کنیم، شورای نگهبان به عنوان یک نهاد انقلابی عامل به وظیفه خود است اما کسانی هستند که به دنبال تضعیف این سد و نفوذ افراد ناصالح در نظام هستند.

وی در بخش دیگر خطبه ها با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، گفت: ماه رجب از ماه‌های با برکت در اسلام است و باید با روزه و نیایش از این فرصت بهره برد، اگر کسی احترام این ماه را نگه دارد در سرای آخرت خطاب خواهد آمد که کجایند کسانی که احترام ماه رجب را نگه داشته‌اند.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به برکت شهدا و ولایت فقیه در امنیتی مثال زدنی به سر می برد، اذعان داشت: انسان باید متوجه نعمت بزرگ امنیت کشور باشد، تا زمانی که امنیت داریم قدر و ارزش این نعمت بزرگ را نمی دانیم.

وی با اشاره به اینکه کشور از فقر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رنج می برد، گفت: کسانی که دچار فقر بصیرتی هستند و دچار بیماری قلبی اند و به عبارتی مرض در قلب آنها ریشه دارد قبول نمی کنند که کشورهای مستکبر دشمن‌های دیرینه ما هستند، اینها همان افرادی هستند که امنیت کشور را نمی‌فهمند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سالروز جمهوری اسلامی ایران و رأی 98.2 درصدی مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در این روز مردم با ۹۸.۲ درصد رأی به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند و بر خلاف تبلیغات ضد اسلامی منافقان با رأی خود این نظام را انتخاب و تحکیم بخشیدند.

وی با تأکید بر اینکه مراقب گفته‌های خود باشیم، گفت: نباید علیه اسلام، شهدا و امام امت سخنی بگوییم و سبب تضعیف آن شویم، به گفته امام راحل که در انتخابات جمهوری اسلامی فرمودند که این نظام جمهوری اسلامی ایران است و شکل مردمی دارد و محتوای آن دین اسلام است./201/854/ب1

ارسال نظرات