۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۸۸۹۵۳
آیت الله نعیم آبادی:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو ساماندهی فرهنگ کار و اشتغال است

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو ساماندهی فرهنگ کار و اشتغال است، گفت: تقویت نظام اسلامی یک رسالت ملی است و همه ما در هر جایگاهی وظیفه داریم در جهت تقویت نظام قدم برداریم.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌ الله غلامعلی نعیم‌ آبادی امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌ های این هفته با اشاره به نامگذاری سال 96 با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو ساماندهی فرهنگ کار و اشتغال است.

وی زندگی ائمه اطهار(ع)، پیامبران و قرآن کریم را بهترین منبع برای ترویج فرهنگ کار دانست و افزود: به گونه ای که تمام امامان ما اهل کار بوده اند و افزون بر مملکت داری خود شخصا بیل به دست می گرفتند و برای معاش خانواده زحمت می کشیدند، فردی که معتقد به فرهنگ کار باشد نیازی به سرمایه ندارد زیرا کارکردن خود سرمایه است و سبب تولید ثروت و محصول می شود.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه باید رابطه جوان را با تولید برقرار کنیم، تصریح کرد: امروز جوانان می‌ گویند درس خوانده‌ ایم، مگر تنها در این کشور دانشگاه هست و چین و آمریکا و انگلیس دانشگاه ندارند.

آیت الله نعیم‌ آبادی با اشاره به اینکه باید با تیشه، ریشه فقر را قطع کرد که  تیشه همان تولید است، بیان کرد: دولت کارخانه بسازد و برای کارخانه‌ ها نیرو جذب و با گذشت زمان و بالا رفتن سن نیروها، نیروی جدید جذب کند.

وی خواهان ورود همه دستگاه ها و بخش ها به حوزه ترویج فرهنگ کار شد و عنوان کرد: همه دستگاه ها، ائمه جمعه، روحانیان، نهادهای مردمی، دانشگاه ها، اساتید، آموزش و پرورش، صدا و سیما و... با جدیت به اصلاح فرهنگ کار ورود کنند و در این عرصه وظیفه دستگاه های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به نقش دولت در حمایت از فرهنگ کار و اشتغال اظهار داشت: دولت باید خود را موظف بداند آنچه را که در کشور و از محصولات داخلی بدون اتکا به خارج تولید می شود را تضمین کند تا از این طریق مردم به کار کردن دلگرم باشند.

آیت الله نعیم‌آبادی گفت: تداوم نامگذاری اقتصاد مقاومتی در سال 96 نیز بیانگر همین امر است که ما باید مقوله مقاوم سازی اقتصاد ملی را یک اصل برای خودمان و برای کشورمان بدانیم و با رونق تولید و اشتغال در کشور، بحران بیکاری را ریشه‌کن و رونق دوباره‌ ای به همه ابعاد مختلف اقتصادی کشورمان بازگردانیم.

وی تصریح کرد: تقویت نظام اسلامی یک رسالت ملی است و همه ما در هر جایگاهی وظیفه داریم که در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران قدم برداریم.

امام جمعه بندرعباس، امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی را مدیون دوراندیشی‌ های رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: معظم له با هدایت مناسب و هوشیارانه قوای مسلح و همه ارکان کشور توانسته‌ اند در شرایط بحران‌ زده منطقه و ناامنی‌ های گسترده پیرامون ایران، شرایطی مناسب برای زندگی همه مردم فراهم آورند.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: نوروز امسال و انبوهی از سفرهای نوروزی مردم کشورمان نیز نشان داد که آرامشی که در کل کشور در جریان است زمینه‌ ساز این حضور انبوه مردم در جاده‌ ها و انجام سفرهای نوروزی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان این که سال 96 باید سال افتخار و تلاش مضاعف برای رفع مشکلات به ویژه در عرصه اقتصادی باشد، عنوان کرد: حفظ و حراست از امنیت موجود در کشور و از جمله در موضوع مهم انتخابات پیش رو باید یک اولویت برای همه مسؤولان باشد./201/851/ب1

ارسال نظرات