۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۴۸۸۹۶۷
امام جمعه موقت پردیسان:

برخی مدیران تفکر غیراسلامی دارند/مدیران انقلابی سرکار بیاییند

حجت الاسلام همتیان، بهره گیری از مدیران انقلابی را ضروری برشمرد و نسبت به تفکر برخی از مدیران و عدم پایبندی آنها به احکام اسلامی انتقاد کرد.
حجت الاسلام محمد همتیان معاون تهذیب حوزه علمیه قم 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر همتیان، امام جمعه موقت پردیسان، در خطبه‌های سیاسی عبادی نمازجمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد، با تأکید بر اهمیت تقوا، اظهار داشت: قرآن کریم از همه مؤمنین دعوت می‌کند تا با تقوا بوده، از گناه و مخالفت با خداوند بپرهیزند و توجه داشته باشند که برای قیامت خود چه توشه‌ای ذخیره کرده‌اند.

وی با قرائت آیه يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ، تصریح کرد: خداوند متعال در آیه 18 سوره حشر بر مؤمنین تأکید می‌کند تا متقی باشند چرا که خداوند بر تمام اعمال آنها نظارت دارد.

حجت الاسلام علی اصغر همتیان با اشاره به حلول ماه رجب، افزود: این ماه، ماهِ خدا، ماهِ بندگی و ماهِ عبادت است، این ماه به اندازه‌ای ارزشمند است که پیامبر اکرم(ص) آن را ماه خدا نامیده‌اند و بر مسلمانان سفارش کرده است تا در این ماه از خداوند بیشتر از گذشته استغفار کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه رجب بهتر می‌توان با خدا ارتباط بر قرار کرد، چرا که مؤمنان با روزه‌داری، شب‌زنده داری و قرائت دعا‌های مختلف می‌توانند رذایل اخلاقی، زشتی‌ها و گناهان خود را ترک کرده و خود را برای حضور در ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان آماده کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با بیان این که امسال ماه رجب مصادف با روز‌های آغازین سال جدید شده است، گفت: بهار فصلی است که می‌توان به قدرت خداوند متعال پی‌برد، زیرا در این ماه به خواست خداوند، تحول اعجاب انگیز و عظیمی در عالم به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید؛ انسان‌های خردمند زمانی که به این عالم می‌نگرند، این عالم را از نشانه‌های خدا می‌دانند و معاد و حیات پس از مرگ را به یاد می‌آورند. 

پژوهشگر حوزه علمیه اظهار داشت: امیر مؤمنان(ع) فرموده‌اند: «تمام کمالات و خوبی‌ها در سه چیز جمع شده است؛‌ نگاهی که در او عبرت باشد، سکوتی که در آن فکر باشد و کلامی که در آن ذکر باشد».

وی با اشاره به روایت مذکور، ابراز داشت: اگر در نگاهی عبرت نباشد، سکوتی که در آن فکر نباشد و کلامی که در آن ذکر نباشد، خسارت محض خواهد بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: متأسفانه در عین حالی که انسان‌های بسیاری در این فصل، قدرت و عظمت خدا را می‌بینند، به زیبایی ظاهر اکتفا کرده و از حقایل و صاحب‌نشان این عالم غافل می‌شوند.

وی با بیان این که گناه زندگی دنیا و آخرت انسان را خراب می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از گرفتاری‌ها، بلاها، مصیبت‌ها، کم‌بود‌ها و نقصان‌هایی که در عمر و سلامت و آبروی انسان به وجود می‌آید، بر اساس گناهان پیش می‌آید.

امام جمعه موقت پردیسان با اشاره به اهمیت با تقوا بودن، تأکید کرد: راه متقی شدن، ارتباط قوی و مستمر با اهل بیت است، چرا که اهل بیت یک سرمایه و یک نعمت بزرگ از جانب خداوند است، لذا خدا را شاکر باشید که ولایت و محبت اهل‌بیت را نصیب ما کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مناسبت‌هایی در ماه رجب وجود دارد که ولادت حضرت امام باقر(ع) از جمله‌ آن مناسبت‌ها است که در اول ماه رجب سال 57 هجری به دنیا آمدند.

حجت الاسلام علی اصغر همتیان با بیان این که اسلامی بودن، ماهیت و هویت انقلاب اسلامی ایران است، ابراز داشت: حکومت جمهوری اسلامی ایران با اسلام، دین و با معنویت شناخته می‌شود. از این رو اگر دین و معنویت در این ایران وجود نداشته باشد، حکومت ارزشی نخواهد داشت.

وی خطاب به دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که این انقلاب و این نهضتی که به وسیله قیام امام راحل، شهیدان و زحمات و مشقت‌های مردم به وجود آمده است، به خاطر اسلام و دین است. 

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: اگر به سخنرانی‌ها و پیام‌های امام راحل توجه شود، خواهیم دید که دغدغه امام از اول تا آخِر دین و اسلام بوده است.

وی با بیان این که گناه ملت ایران، دینداری آنها‌ است، عنوان کرد: مخالفت‌ها و شیطنت‌های دشمنان ایران، به خاطر وجود دغدغه دین در آحاد جامعه است.

پژوهشگر حوزه علمیه ابراز داشت: اسلامی که منافع ابر قدرت‌ها را به چالش می‌کشاند و تن ابرقدرت‌ها را می‌لرزاند، اسلامی است که بر اساس فرهنگ شیعی و اسلامی است که امام راحل و شهداء از آن یاد می‌کردند.

وی با بیان این که همه مسؤولان و کارگزاران این نظام، باید از مدیرانی بهره بگیرند که به اسلام و احکام آن باور داشته باشند، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این است که برخی از مدیران موجود در کشور، چنین باور و اعتقادی ندارند، از این رو نمی‌توانند در مسیر انقلاب حرکت کنند. 

استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: اگر این انقلاب و این نظام در طول چهار دهه، توانسته است تا به امروز در برابر تمام توطئه‌ها و دشمنی‌ها بایستد، برای آن است که این انقلاب برخوردار از رهبری شجاع، مؤمن، باهوش و سیاستمدار است.

وی با تأکید بر این که مسؤولان باید قدر این ملت را بدانند و به وجود چنین ملتی افتخار کنند، گفت: این مردم همان‌هایی هستند که در برابر فتنه سال 88  ایستادند و در همه صحنه‌ها با دشمنان کشور مقابله کرده‌اند. لذا مسؤولان باید افتخار کنند که به چنین ملتی خدمت می‌کنند. /878/ 201/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات