تبلیغ عملی مؤثرترین شیوه تبلیغ است
حجت الاسلام مجتبی علیزاده در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت تبلیغی ایام نوروز عنوان کرد: نوروز فرصت خوبی است تا روحانیان برای تبلیغ دین به مناطق خود بروند.
وی افزود: نکته مهمی که در تبلیغ نوروزی باید به آن توجه شود، اخلاق و شیوه برخورد روحانیان است و باید دقت کرد تا با رفتارهای خود، دعوت کننده مردم به سمت دین باشیم.
مسؤول گروه تبلیغی زاویه دید تصریح کرد: لازم است طلاب و روحانیان با عمل و رفتار پیامبرگونه و اهل بیتی مردم را به دین متمایل کنند و تبلیغ زمانی تأثیرگذار خواهد بود که به صورت عملی باشد.
وی اضافه کرد: انتظاری که مردم از روحانیان دارند بسیار فراتر از انتظاراتی است که از دیگران دارند و باید ساده زیستی، مردم دار بودن، مهربانی، مهر و عطوفت از ویژگی های مبلغان دینی باشد.
حجت الاسلام علیزاده امر به معروف عملی را مهمترین روش تبلیغی در ایام نوروز دانست و خاطرنشان کرد: باید در این ایام امر به معروف و نهی از منکر را با زبان نرم و بیانی همراه با مهربانی و دلسوزی و با لحن ناصحانه انجام داد و مراقب بود که با تندخویی موجب عکس العمل دیگران نشویم.
وی افزود: ارتباط با جوانان و پاسخ دادن به سؤالات و نیازهای آنها از دیگر موضوعاتی است که باید در این ایام مورد نظر داشت و تلاش کرد تا ارتباط ایجاد شده با جوانان موجب شود تا آنها به سمت مباحث دینی جذب شوند.
مسؤول گروه تبلیغی زاویه دید در ادامه تأکید کرد: تبلیغ نوروزی اقتضائات خاص خود را دارد و باید موضوعات مورد نیاز جامعه در قالب نکات کوتاه و مباحث آموزنده و با توجه به نیاز مخاطبان بیان شود.
وی همچنین ابراز کرد: طلاب و روحانیان باید از فرصت های به وجود آمده در نوروز استفاده کنند و سعی در تقویت بعد معرفتی و معنوی جامعه داشته باشند.
حجت الاسلام علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: تبلیغ دینی شأن اصلی طلاب و روحانیان است و باید در همه زمان و مکان ها در جهت انجام رسالت تبلیغی خود تلاش کنند./872/ت302/ی