۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۸۹۰۳۶
مسؤول گروه تبلیغی زاویه دید:

تبلیغ عملی مؤثرترین شیوه تبلیغ است

مسؤول گروه تبلیغی زاویه دید تبلیغ عملی را مؤثرترین شیوه تبلیغی دانست و گفت: لازم است طلاب و روحانیان با عمل و رفتار پیامبرگونه و اهل بیتی مردم را به دین متمایل کنند.
تبلیغ

حجت الاسلام مجتبی علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت تبلیغی ایام نوروز عنوان کرد: نوروز فرصت خوبی است تا روحانیان برای تبلیغ دین به مناطق خود بروند.

وی افزود: نکته مهمی که در تبلیغ نوروزی باید به آن توجه شود، اخلاق و شیوه برخورد روحانیان است و باید دقت کرد تا با رفتارهای خود، دعوت کننده مردم به سمت دین باشیم.

مسؤول گروه تبلیغی زاویه دید تصریح کرد: لازم است طلاب و روحانیان با عمل و رفتار پیامبرگونه و اهل بیتی مردم را به دین متمایل کنند و تبلیغ زمانی تأثیرگذار خواهد بود که به صورت عملی باشد.

وی اضافه کرد: انتظاری که مردم از روحانیان دارند بسیار فراتر از انتظاراتی است که از دیگران دارند و باید ساده زیستی، مردم دار بودن، مهربانی، مهر و عطوفت از ویژگی های مبلغان دینی باشد.

حجت الاسلام علیزاده امر به معروف عملی را مهمترین روش تبلیغی در ایام نوروز دانست و خاطرنشان کرد: باید در این ایام امر به معروف و نهی از منکر را با زبان نرم و بیانی همراه با مهربانی و دلسوزی و با لحن ناصحانه انجام داد و مراقب بود که با تندخویی موجب عکس العمل دیگران نشویم.

وی افزود: ارتباط با جوانان و پاسخ دادن به سؤالات و نیازهای آنها از دیگر موضوعاتی است که باید در این ایام مورد نظر داشت و تلاش کرد تا ارتباط ایجاد شده با جوانان موجب شود تا آنها به سمت مباحث دینی جذب شوند.

مسؤول گروه تبلیغی زاویه دید در ادامه تأکید کرد: تبلیغ نوروزی اقتضائات خاص خود را دارد و باید موضوعات مورد نیاز جامعه در قالب نکات کوتاه و مباحث آموزنده و با توجه به نیاز مخاطبان بیان شود.

وی همچنین ابراز کرد: طلاب و روحانیان باید از فرصت های به وجود آمده در نوروز استفاده کنند و سعی در تقویت بعد معرفتی و معنوی جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: تبلیغ دینی شأن اصلی طلاب و روحانیان است و باید در همه زمان و مکان ها در جهت انجام رسالت تبلیغی خود تلاش کنند./872/ت302/ی

ارسال نظرات