۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۸۹۱۵۹
حسینی:

تاکید آمار بر رشد اقتصادی با تعطیلی تولیدی‌ها همخوانی ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم گفت: ممکن است آمار و ارقام ادعا کنند که رشد اقتصادی صورت گرفته اما در بسیاری از کارهای تولیدی وقفه ایجاد شده است.
سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شعار سال 96 مبنی بر «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» در پاسخ به این سؤال که چرا رهبر معظم انقلاب چند سال پیاپی را به این نام‌گذاری اختصاص داده و امسال به ‌صورت مصداقی بر آن ورود داشتند، گفت: مسأله اقتصاد از گذشته تاکنون برای کشور ما در اولویت بوده و موضوع مهمی است.

وی افزود: از گذشته ما عناوین مختلفی را به عنوان شعار سال داشته‌ایم اما در سال‌های اخیر به ویژه بعد از سال 90 که مسأله تحریم‌ها مطرح شد توجه زیادی به مسأله اقتصاد صورت گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم عنوان کرد: انتظار می‌رفت که دولت یازدهم به صورت جدی در این مسأله وارد می‌شد سال گذشته هم عنوان سال اقتصاد مقاومتی بود فتوای کلی ابلاغ شد و رهبر معظم انقلاب طی جلسات متعدد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند.

حسینی بیان داشت: دستگاه‌های مختلف بر خلاف بیانات رهبر معظم انقلاب بیشتر به همان کارهای عادی خود پرداختند چراکه نسبت به این موضوع آن اعتقاد و باور جدی را نداشتند، آنها بیشتر امید داشتند که بعد از برجام کشورهای غربی در ایران سرمایه‌گذاری کرده و با برقراری ارتباطات ما رونق اقتصادی را شاهد باشیم.

وی افزود: گذشت زمان نشان داد که این رویکرد پاسخگو نیست و نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را از سر راه بردارد بنابراین عنوان سال تکرار شد زیرا آن انتظاری که وجود داشت تحقق پیدا نکرده بلکه شرایط اقتصادی کشور و اوضاع معیشتی مردم نیز بدتر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم اظهار داشت: ممکن است آمار و ارقام ادعا کنند که رشد اقتصادی صورت گرفته اما در بسیاری از کارهای تولیدی وقفه ایجاد شده است، برخی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند و برخی از فرصت های شغلی هم از دست رفت بنابراین تأکید شده است که امسال اقتصاد مقاومتی با دو محور تولید و اشتغال نام گیرد تا با جدیت این مسأله پیگیری شود.

حسینی افزود: دولت در هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جاری باید صرفه‌جویی کند اما از سال 92 هر سال افزایش پیدا کرده و اعتبار کمتری به کارهای عمرانی اختصاص داده وقتی کارهای عمرانی فراوان باشد در کنار آن فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شود، امیدوارم امسال گام‌های جدی‌تری برداشته شود.

وی گفت: در این دولت برخی از وزرا با صراحت بیان می‌کنند که مواضع لیبرالی دارند و نگاهشان به غرب است چنین اشخاصی واقعاً نمی‌توانند کشور را از بحران اقتصادی عبور داده و وضع بهتری برای مردم ایجاد کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم عنوان کرد: مردم در انتخابات آینده حضور جدی داشته باشند و با انتخاب افرادی کارآمد، انقلابی و پرتوان سرنوشت بهتری برای خودشان رقم بزنند چراکه رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند اگر اشکال و ضعف در طول این 38 سال بعد از انقلاب بوده در اثر ضعف مدیریتی است.

حسینی افزود: باید افرادی با انگیزه، متعهد و دلسوز در رأس کار قرار بگیرند تا اینکه بتوانند از ظرفیت‌های کشور در جهت هرچه بهتر اجرایی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته مردم هم وظایفی دارند که باید به آن واقف باشند زیرا در همان سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی یک بخشی هم متوجه مردم است که اگر لحاظ کنند ما حتما شرایط بهتری خواهیم داشت./302/807/ب1

ارسال نظرات