۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۸۹۲۸۰
امام جمعه بستان آباد:

مردم در انتخابات بر اساس شناخت و بصیرت به افراد رأی دهند

حجت الاسلام رضوی گفت: تأیید صلاحیت ها باید بر اساس معیارهای انقلابی و قانونی باشد و انتخاب اشخاص نیز بر اساس شناخت و بصیرت صورت گیرد تا کشور در مسیر توسعه حرکت کند.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

حجت الاسلام سید رضا رضوی امام جمعه بستان آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه امیدواریم سال ۹۶ سالی با برکت و رحمت برای کشور عزیزمان و مسلمانان جهان باشد، اظهار داشت: سال جاری امتحان دیگری برای ملت ایران است که نیازمند بصیرت و شناخت صحیح است.

وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، گفت: هیأت‌های اجرایی و نظارت و همچنین نمایندگان محترم مجلس توجه جدی داشته باشند که افراد را فله ای تایید صلاحیت نکنند، کسانی که به این ملت و انقلاب تعهد دارند باید در مسؤولیت‌ها حضور داشته باشند.

امام جمعه بستان آباد با بیان اینکه از جمله مسائلی که سلامت انتخابات و سلامت این رقابت را تأمین و تضمین می کند، این است که مردم با بصیرت و با فکر وارد بشوند، افزود: مردم باید انسانهای صالح را انتخاب کنند، آدمهایی را انتخاب کنند که وقتی در مسؤولیتی باشند خود را سپر بلای مشکلات کشور و مصالح عمومی قرار دهند.

وی ادامه داد: اینکه کاندیداها را بر اساس دوستی یا خواهش و تمنای افراد تأیید صلاحیت کنیم به طور قطع خیانت به کشور و مردم است، باید تأیید صلاحیت بر اساس معیارهای انقلابی و قانونی باشد و انتخاب اشخاص نیز باید بر اساس شناخت و بصیرت صورت گیرد تا کشور در مسیر توسعه قرار گیرد.

حجت الاسلام رضوی توجه جدی مسؤولان به سوابق و توانایی‌های کاندیداها را خواستار شد و گفت: افرادی که تایید می شوند باید افرادی صالح، دارای تخصص، امانت دار و دلسوز باشند تا بتوانند مشکلات این مردم عزیز را حل کنند و در این شرایط سخت معیشتی و اشتغال آنها را یاری کنند.

وی استفاده افراد از امکانات بیت المال برای تبلیغ خود را نمونه بارز بی تقوایی و خیانت دانست و تصریح کرد: بیت المال مصارف خاصّى دارد، که باید در آن مصرف شود نه آنکه در تبلیغات انتخاباتی برای اشخاص و کاندیداها صرف و هزینه و باید در مسیر حل مشکلات مردم هزینه شود.

امام جمعه بستان آباد با بیان اینکه مردم نباید به کسانی که برای کسب قدرت از اموال بیت المال استفاده کرده و با ارقام نجومی می‌خواهند هزینه تبلیغات کنند، رأی بدهند، افزود: برای انتخاب اشخاص معیارهایی وجود دارد و باید با توجه به این معیارها اشخاص متعهد و خدمتگزار را انتخاب کرد./302/854/ب1

ارسال نظرات