۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۸۹۳۰۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

برپایی ایستگاه کمک به بازسازی عتبات‌ عالیات در معراج شهدای اهواز، ۱۹ فروردین آغاز فعالیت مؤسسه قرآنی نورالهدی شهرستان سوسنگرد و ارتحال فرزند شهید علی‌بابا شاهوند در مسجدسلیمان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، ایستگاه کمک به بازسازی عتبات‌ عالیات در معراج شهدای اهواز از سوی ستاد بازسازی عتبات ‌عالیات خوزستان برپا شد که از طریق آن نذورات و کمک ‌های کاروان‌ های راهیان نور سراسر کشور و زائران شهدای تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس جمع‌ آوری می‌ شود.

فعالیت ایستگاه هر روز صبح در معراج شهدای اهواز آغاز و تا نیمه ای از شب به صورت مداوم ادامه خواهد یافت و زائران شهدا می ‌توانند کمک‌ های خود را به این ایستگاه تحویل دهند.

در این ایستگاه کمک ‌های میهمانان شهدا و زائران سرزمین نور برای بازسازی حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) در دمشق سوریه جمع ‌آوری می ‌شود؛ همچنین کمک ‌های مردمی برای ساخت صحن نورانی حضرت زهرا (س) در حرم علوی که ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات خوزستان در آن مشارکت دارد، جمع ‌آوری می گردد.

این ایستگاه که در ایام نوروز فعالیت دارد تا ۱۴ فروردین آماده دریافت نذورات و کمک ‌های کاروان‌ های راهیان نور از سراسر کشور و دیگر زائران معراج شهدا است.

۱۹ فروردین آغاز فعالیت مؤسسه قرآنی نورالهدی شهرستان سوسنگرد

عمار حاتمی، مدیر خانه قرآنی نورالهدی شهرستان سوسنگرد با اشاره به اینکه اولین دوره قرآنی این مؤسسه قرآنی ۱۹ فروردین‌ ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، افزود: این مؤسسه با هدف ارتقای سطح قرآنی در قشر بزرگسال جامعه اقدام به برگزاری این دوره‌های قرآنی کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ قرآن‌آموز خانم و آقا جهت شرکت در این دوره‌ها، اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: در حین برگزاری این دوره‌های قرآنی ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در دوره‌های قرآنی در ترم آینده نیز انجام می‌شود.

حاتمی با اظهار به اینکه قرآن‌آموزان در این ترم در دوره‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن، حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم و تجوید شرکت خواهند کرد،‌ گفت: در پایان این ترم که به مدت دو ماه به طول می‌انجامد، گواهی‌نامه پایان دوره به واجدین شرایط اعطا خواهد شد.

مدیر خانه قرآنی نورالهدی شهرستان سوسنگرد گفت: مراسم افتتاح خانه قرآن نورالهدی شهرستان سوسنگرد در اسفندماه سال گذشته برگزار شد.

یادآور می شود، این خانه قرآن در شهرستان سوسنگرد با هزینه شخصی عمار حاتمی تجهیز و راه‌اندازی شده است.

ارتحال فرزند شهید علی‌بابا شاهوند در مسجدسلیمان

خسرو شاهوند فرزند شهید گرامی علی بابا شاهوند از شهدای مسجدسلیمان دار فانی را وداع گفت و به پدر شهیدش پیوست.

آیین تشییع پیکر آن مرحوم با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد و در آرامستان بی بی یان آرمید.

شهید گرامی علی بابا شاهوند در 30 مهر ماه سال 1362 براثر حمله موشکی مزدوران بعثی عراق به منطقه مسکونی مسجدسلیمان در محله چاه نفتی به شهادت رسید.

۱۴ اردیبهشت زمان برگزاری مسابقات قرآنی فرهنگیان خوزستان

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن فرهنگیان این استان خبر داد و گفت: این مسابقات در ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی با تصریح اینكه این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های شفاهی و كتبی برگزار می‌شود، افزود: قرآنیان در رشته‌های شفاهی شامل حفظ و قرائت و رشته‌های كتبی شامل نهج‌البلاغه و احكام به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خوزستان ابراز داشت: بخش حضوری مسابقات قرآن فرهنگیان خوزستان ۱۴ اردیبهشت در دو مدرسه شاهد عفاف و حضرت معصومه در اهواز ویژه آقایان و بانوان برگزار خواهد شد.

بلاسم اظهار داشت: همچنین ۷۴۵ دانش‌آموز نخبه قرآنی از ۴۰ شهرستان خوزستان در مرحله نخبگان چهاردهمین جشنواره قرآن، عترت نماز شرکت خواهند کرد./۹۴۵۶/303/ب2

ارسال نظرات