۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۸۹۳۰۹

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

آغاز ثبت نام اعتکاف در خراسان جنوبی، دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و اسکان 126 هزار زائر نوروز در بقاع متبرکه استان از جمله اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، طبق اعلام معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ثبت نام از افراد علاقمند به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از امروز 14 فروردین در خراسان جنوبی آغاز و تا ۱۹ فروردین ادامه می یابد.

۱۸ مسجد در مرکز استان خراسان جنوبی(بیرجند) به منظور برگزاری مراسم اعتکاف پیش بینی شده است که از این تعداد سه مسجد ویژه برادران و مابقی به اعتکاف خواهران اختصاص می یابد.

علاقمندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف می توانند با مراجعه حضوری به مساجد و یا از طریق  سایت www.etekaf-sk.ir در این مراسم انسان ساز نام نویسی کنند.

پیش بینی می شود بیش از ۲۵۰ مسجد در سطح استان خراسان جنوبی برای برگزاری مراسم اعتکاف اختصاص یابد.

دبیرخانه مساجد در راستای تحقق اهداف برنامه ششم گام بردارد

احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز در دیدار با مسؤول و کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری  مساجد خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال» اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری بکنند تا بتوانیم گام های موثرتری برای تحقق این مهم در سال جدید برداریم.

وی خطاب به کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری گفت: با مطالعه وظایف کانون های مساجد در برنامه ششم در راستای تحقق این وظایف تعریف شده گام بردارید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به جایگاه کانون های فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا اهداف حوزه فرهنگ در برنامه ششم با تعامل و همکاری افراد تاثیرگذار، هنرمندان و ... عملیاتی شود.

وی همچنین به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای امسال به خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر، بازدیدهایی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد از برخی از پروژه های در دست احداث صورت گرفت؛ همچنین قول های مساعدی برای حمایت از حوزه فرهنگ و هنر از سوی ایشان داده شد.

محبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۸۳ باب کانون فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی وجود دارد، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد از این کانون ها در دولت یازدهم راه اندازی شده است.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این دیدار با تبریک سال جدید و فرارسیدن ماه مبارک رجب اظهار داشت: در بسیاری از روستاها، کانون های فرهنگی هنری متولی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند که مقرر شده است که این مراسم معنوی امسال با برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی بیشتری در دستور کار کانون ها قرار بگیرد.

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن فصل تابستان و برگزاری کلاس های اوقات فراغت هستیم، بر تشکیل ستاد اوقات فراغت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد که مقرر شد در آینده ای نزدیک این ستاد تشکیل شود.

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه باید در تمامی مساجد شهری و مساجد روستایی بیش از یک هزار نفر جمعیت کانون فرهنگی هنری راه اندازی شود که این مهم با توجه به سیاست های ابلاغی مرکز در دستور کار قرار می گیرد.

وی همچنین به اجرای موفق دو طرح اشتغالزایی در دو کانون روستایی علی آباد و مرک بیرجند اشاره کرد و گفت: در ایام عید امسال یک مستند از این دو کارگاه تولیدی موفق از صدا و سیمای خراسان جنوبی پخش شد.

بیش از 126 هزار زائر نوروز امسال در بقاع متبرکه خراسان جنوبی مستقر شدند

حجت‌الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 25 اسفند‌ماه 95 تا 14 فروردین‌ماه امسال 126 هزار و 49 زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اسکان یافتند.

وی افزود: در این مدت 783 هزار و 449 زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی حضور یافتند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی 98 بقعه متبرکه وجود دارد که از این تعداد امسال 40 بقعه فعال و طرح آرامش بهاری در آن برگزار شد و در 34 بقعه نیز برای اسکان موقت زائران امکانات لازم تدارک دیده شده بود.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه نوروز امسال در 28 بقعه متبرکه خراسان جنوبی ایستگاه صلواتی برپا شده بود، افزود: در مدت مشابه سال قبل 800 هزار نفر از بقاع متبرکه خراسان جنوبی بازدید کرده و 400 هزار نفر در زائرسراهای استان اسکان یافتند.

وی اظهار داشت: طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد که در آن غرفه مشاوره وقف، غرفه پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، خیمه معرفت، غرفه نقاشی کودکان و نمایشگاه‌های مختلف برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اسکان در روز طبیعت، گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبی در روز گذشته میزبان 140 هزار و 310 زائر در قالب طرح آرامش بهاری بودند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه در روز 13 فروردین‌‌ماه ویژه برنامه‌هایی در سطح امامزادگان خراسان جنوبی در قالب طرح آرامش بهاری برگزار شد، افزود: روز گذشته 25 هزار و 238 زائر در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبی اسکان یافتند./880/303/ب2

ارسال نظرات