۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۸۹۳۱۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد؛

فعالیت تبلیغی 22 مبلغ در اجرای طرح آرامش بهاری آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری 22 مبلغ دینی در کنار برپایی نماز جماعت، پاسخگوی احکام شرعی، شبهات دینی و همچنین ارائه مشاور خانوادگی به زائران نوروزی بودند.
حجت‌‌الاسلام ناصر جوانبخت

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به طرح نوروزی آرامش بهاری، گفت: 14 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه،خوی، میاندوآب، سلماس، نقده و چایپاره میزبان زائران نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری بود.

وی به ویژه برنامه های اجرایی در طرح آرامش بهاری اشاره و خاطرنشان کرد: مراسم لحظه تحویل سال نو در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه، گفتمان دینی، غرفه حجاب و عفاف، غرفه نقاشی بکش و قرآن بخوان برای کودکان و همچنین عکس یادگاری خانوادگی در جوار امامزادگان برنامه های اجرا شده در قالب طرح ارامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برپایی خیمه های معرفت را از دیگر برنامه های مهم طرح آرامش بهاری خواند و افزود: در این راستا 22 نفر از روحانیان اعزامی در کنار برپایی نماز های جماعت؛ پاسخگوی احکام شرعی، شبهات دینی و همچنین ارائه مشاور خانوادگی به زائران نوروزی بودند که با استقبال گرم زائران نوروزی همراه بود.

وی با اشاره به برپایی غرفه «همه واقف باشیم» با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، تصریح کرد: با توجه به لزوم افزایش وقف های نوین و منطبق با نیازهای روز، مشاوره وقف بیش از پیش مورد توجه اداره کل اوقاف است و در همین راستا از فرصت طرح آرامش بهاری برای مشاوره وقف بهره گیری شد.

حجت الاسلام جوانبخت تصریح کرد: مشاوره وقف با حضور  کارشناسان حقوقی و  وقفی در راستای تبیین آثار وقف در جامعه و همچنین تأکید بر ثبت موقوفات منفعتی انجام می شد که در نتیجه آن شاهد ثبت 9 وقف جدید در مدت زمان اجرای طرح آرامش بهاری بودیم که شهرستان شوط با ثبت 5 موقوفه جدید رتبه اول را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: وقف زمین برای احداث حسینیه و آشپزخانه برای حسینیه، وقف زمین برای احداث مسجد و وقف زمین زراعی برای تأمین هزینه های مسجد، وقف زمین و همچنین واحد مسکونی برای خانه عالم از جمله نیت واقفان است.

وی اظهار کرد: موقوفات جدید در شهرستانهای شوط، سلماس، نقده، پلدشت و سردشت به ثبت رسیده است.

گفتنی است، طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از 25  اسفندماه سال گذشته آغاز شده است تا فردا در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان ادامه دارد./936/302/ب2

ارسال نظرات