۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۸۹۳۲۱
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

اعزام بیش از یکصد طلبه خواهر به اردوی راهیان نور

اسکندری با بیان اینکه بیش از یکصد نفر از طلاب خواهر این استان به اردوی راهیان نور اعزام شدند، گفت: این تعداد طلبه به صورت سهمیه بندی برای هر مدرسه علمیه به اردوی راهیان نور اعزام شدند.
اردوی راهیان نور طلاب خواهر

خانم اسکندری، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک سال جدید، به اعزام طلاب خواهر این استان به اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: امسال نیز همانند سالهای گذشته در تعطیلات عید نوروز طلاب خواهر این استان به مناطق جنگی دوران دفاع مقدس در استان خوزستان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بیش از یکصد نفر از طلاب خواهر این استان به اردوی راهیان نور اعزام شدند، تصریح کرد: این تعداد طلبه به صورت سهمیه بندی برای هر مدرسه علمیه و در قالب سه اتوبوس برای تجدید میثاق با شهدا به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

خانم اسکندری با بیان اینکه هدف از اعزام این طلاب جهت آشنایی با دستاوردهای دفاع مقدس در دوران جنگ تحمیلی بوده است، افزود: آشنایی با سیره شهدا و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت از جمله اهداف مهم اعزام کاروان راهیان نور طلاب خواهر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور دستاوردهای بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: مهمترین دستاورد اردوهای زیارتی راهیان نور، عمل به وصیت شهدا یعنی بندگی خدا و عمل به دستورات او است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زنده نگه ‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ارزشهای دفاع مقدس از وظایف امروز همگان است، خاطرنشان کرد: به یقین حرکت در مسیر سبک زندگی شهدا سبب سعادت و عاقبت به خیری می شود که لازمه آن، آشنایی با شهدا و روش زندگی آنها است و این مهم با سفر به اروهای راهیان نور و بازخوانی وصیت نامه شهدا محقق می شود.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه انتقال ارزشهای انقلاب و بازگو کردن رشادتها و سبک و سیره شهیدان برای نسل امروز یکی از مهمترین رسالت های طلاب است، گفت: شهدا با ازخودگذشتگی راه زندگی را همراه با آرامش برای ما باز کردند و اکنون این وظیفه ماست که کار آنها را ارج نهاده و ادامه‌ دهنده راه آنان باشیم.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی و تلاش دشمنان در جهت کمرنگ کردن ارزشها در جامعه به ویژه بین نسل جوان، اظهار کرد: به یقین تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان بیمه می کند و این رسالت امروز طلاب و حوزه های علمیه است.

خانم اسکندری در پایان به حضور مبلغان خواهر در سایر اردوهای راهیان نور ویژه بانوان استان اشاره کرد و افزود: حضور راویان دوران دفاع مقدس و مبلغان در کاروانهای راهیان نور فرصتی ارزشمند در جهت تبیین آثار و برکات دوران هشت سال دفاع مقدس است و با استفاده از این فرصتها نسل جوان را می توان از واقعیتها آگاه ساخت./9457/302/ب2

ارسال نظرات