۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۸۹۳۲۵
امام جمعه ارومیه مطرح کرد؛

تمسک به قرآن و اهل بیت تنها راه نجات انسان‌ها

امام جمعه ارومیه گفت: مردم تا زمانی که به دستورات قرآن و اهل بیت(ع) وفادار باشند دچار انحراف و گمراهی نشده و مورد رحمت الهی قرار می‌گیرند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در جلسه تفسیر قرآن کریم که شب گذشته در مسجد امام صادق(ع) ارومیه برگزار شد، به آیه ۱۴ سوره مائده اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید «و از کسانی که گفتند ما نصرانی هستیم، پیمان گرفتیم، آنان بخشی از آنچه را از معارف و احکام انجیل واقعی که به وسیله آن پند داده شدند، به فراموشی سپرده، و بر این اساس میان آنان تا روز قیامت کینه و دشمنی انداختیم، و خدا آنان را از آنچه همواره انجام می‌دادند، آگاه می‌کند».

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در تفسیر این آیه، اظهار داشت: نصری جمع نصرانی بوده و به دو دلیل اینکه حضرت عیسی(ع) در ناصره زندگی می‌کرده و هم‌چنین ایشان با گفتن این جمله که چه کسی حاضر است در راه دین خدا مرا انصاری کند و عده‌‌ای اعلام حمایت کرده و به نصری معروف شدند.

وی با بیان اینکه مسیحیت دین رحمت و مهربانی بوده و به همین جهت به سرعت فراگیر شد، افزود: خداوند بعد از سرکشی مسیحیان و عهدشکنی آنان دشمنی را در بین مسیحیان تثبیت کرد و این رحمت که دینشان فراگیرترین دین تا قیامت باشد را از آنان گرفت.

امام جمعه ارومیه با اشاره به پایین بودن تعداد یهودیان در دنیا، ادامه داد: یهودیان به دلیل تعصب و اعتقاد به اینکه هر کسی که مادر یا پدرش یهودی بوده، یهود محسوب می‌شود، برای تبلیغ دین خود اقدام نمی‌کنند و برای همین در اقلیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه یکی از دلایل مبتلا شدن یهود و نصرانی‌ها به گرفتاری، تحریف سخنان خداوند ازجمله در مورد آمدن پیامبری به عنوان امام زمان است، عنوان کرد: خداوند در آیه ۱۵۷ سوره احزاب با صراحت به این موضوع اشاره می‌کند که مژده آمدن پیامبر آخرالزمان و ویژگی‌های او در تورات و انجیل آمده بود که مردم این قوم آن را تحریف یا مفهومش را تغییر داده به همین جهت گرفتار مشکلات و دشمنی بین خودشان شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اعزی را به معنی ملازم و همراه کردن دانست و اظهار کرد: کینه و دشمنی نتیجه اعمال ناشایست خود انسان‌  است و مختص یهودیان و مسیحیان که در این آیه مخاطب قرار گرفتند، نیست بلکه شامل حال همه مردم و از جمله مسلمانان نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این آیه  بیان شده مسیحیان تا قیامت در کینه و دشمنی خواهند بود، یادآور شد: بعد از ظهور امام زمان(عج) و برپاشدن پرچم توحید  درحالی که اسلام دین غالب است، ولی باز هم افرادی از یهودیان و مسیحیان زندگی خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه اگر عذاب الهی را تنها مختص یهود و مسیحیت بدانیم، خدا را ظالم دانسته‌ایم، خاطرنشان کرد: پیمان شکنی از طرف هر قوم و گروهی امکان شکستن و نقض داشته همانگونه که بعد از فوت پیامبر(ص) عده‌ای با پیمان شکنی، حضرت علی(ع) را خانه‌نشین کردند و به همین دلیل آنان هم مشمول عذاب الهی می‌شوند.

امام جمعه ارومیه تنها راه نجات مسلمانان را تمسک و توسل به قرآن دانست و تصریح کرد: مردم تا زمانی که به دستورات قرآن و اهل بیت(ع) وفادار باشند دچار انحراف و گمراهی نشده و مورد رحمت الهی قرار می‌گیرند.

سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در مسجد امام صادق(ع) ارومیه برگزار می‌شود./936/203/ب2

ارسال نظرات