۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۸۹۳۳۸
امام جمعه محمودآباد:

تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی است

امام جمعه محمود آباد با بیان این که تنها راه حل درمان بیماری مزمن اقتصادی در کشورمان تحقق کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: مسؤولان باید به جای فرافکنی در مسیر اجرای سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی این شهرستان به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: این نامگذاری نشان دهنده اهمیت بالای مسائل اقتصادی در نگاه مقام رهبری است.

وی با بیان این که متأسفانه برخی سیاست‌های غلط در حوزه اقتصادی موجب بروز بحران های اقتصادی در کشورمان شده است، افزود: امروز به منظور رفع این بحران ها مسؤولان موظف به اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش برای رفع معضلات و مشکلات اقتصادی کشور است، تصریح کرد: متأسفانه اقتصاد ایران به دلیل وابستگی شدید به نفت نتوانسته به یک رشد مناسبی دست یابد.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که تنها راه حل درمان بیماری مزمن اقتصادی در کشورمان تحقق کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید به جای فرافکنی تنها در مسیر اجرای سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری حرکت کنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی و همچنین سخنرانی روز نخست سال جدید در حرم رضوی خط و مشی کلی حرکت کشور در سال 96 را تبیین و مشخص کردند، تصریح کرد: اگر مسؤولان تنها در همین مسیر مشخص شده حرکت کنند به حتم در پایان سال شاهد رشد و شکوفایی کشور در عرصه های مختلف خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی سیاست های مسؤولان بر خلاف سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی است، افزود: وقتی سخن از اقتصاد مقاومتی به میان می‌آید و مسؤولان شعار آن را می دهند دیگر نباید شاهد واردات بی رویه به کشور باشیم.

امام جمعه محمودآباد با تأکید براین که در اقتصاد مقاومتی همه توان دولتمردان و مجلسیان باید حمایت از تولید داخل باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از تولید کننده های داخلی به دلیل بی توجهی به تولید داخل امروز در شرایط بسیار نامطلوبی به سر می برند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امروز کشورمان نیاز به یک انقلابی در حوزه حمایت از تولیدکننده داخلی دارد، تصریح کرد: یک کارآفرین داخلی نیازمند حمایت همه جانبه است تا بتوانند هم به تولید بپردازند و هم زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشور را نمی توان تنها با وعده و شعار اداره کرد بلکه باید با مدیریت صحیح و جهادی وارد شد، خاطرنشان کرد: اگر یک عزم ملی و مدیریت صحیح و جهادی در همه بخش های کشور وجود داشته باشد به حتم شاهد رشد و تعالی کشور خواهیم بود.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که کشورمان در 38 سال اخیر با تحریم و تهدیدهای بسیاری روبه‌رو بوده است، تصریح کرد: این کشور در سایه همین تحریم های ظالمانه دشمنان و بدخواهان انقلاب به پیشرفت های امروز دست یافته است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که دشمنی ها و تحریم های غرب علیه ملت ایران نتوانسته ذره ای از اراده مردم کشورمان در رسیدن به پیشرفت و توسعه کم کند، بیان داشت: این مردم در صحنه ها و عرصه های مختلف همراه مسؤولان بوده و هستند و امروز این وظیفه مسؤولان کشور است در خدمت به مردم از هیچ فرصتی دریغ نکنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه ما امروز مدیون پشتیبانی های این ملت فهیم و همیشه در صحنه هستیم، تصریح کرد: اگر حضور و پشتیبانی مردم نبود انقلاب اسلامی ایران امروز در چنین جایگاه رفیعی قرار نداشت.

امام جمعه محمودآباد با تأکید براین که متأسفانه برخی ها تا به جایگاه و مسؤولیتی می رسند مردم و حمایت های آنها را فراموش می کنند، بیان داشت: یک مدیر در جامعه اسلامی در هر لحظه باید تنها به فکر خدمت به مردم باشد و غیر از این عمل کردم خیانت به انقلاب و خون پاک شهدا است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که مردم از وضعیت اقتصادی جامعه رضایت ندارند و مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی های خود به این مسأله اشاره کردند، گفت: مسؤولان باید تدبیر خاصی برای رفع این مشکل مهم که به معیشت مردم وابسته است انجام دهند.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که اگر مسؤولان در سال های اخیر توجه ویژه ای نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی می‌کردند امروز شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد، خاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج درمان بیماری مزمن اقتصادی در کشورمان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سیاست های وضع شده از سوی دولت و مجلس در حوزه اقتصادی باید همگام با سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد، بیان داشت: متأسفانه مسؤولان در شعار و سخنرانی بسیار خوب عمل می کنند، اما وقتی به زمان عمل می رسیم سیاست های دیگری اعمل می شود که با روح اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که بر همه مسؤولان فرض است در سال جدید به طور جدی موضوع اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند، تصریح کرد: تأکید دوباره رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسأله اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و اشتغال در سال جدید نشان دهنده نارضایتی ایشان از اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی  در کشور است./950/202/ب2

ارسال نظرات