۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۸۹۵۳۳
استاد حوزه علمیه:

تبلیغ معارف دینی از خانواده ها شروع شود

حجت الاسلام جاویدی از مبلغان خواست که برای تبلیغ معارف دین ابتدا از آشنایان و نزدیکان خود آغاز کنند و سپس آن را به جامعه تسری دهند.
تبلیغ

حجت الاسلام حسین جاویدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت صله رحم در اسلام عنوان کرد: روایات زیادی درباره اهمیت و ضرورت توجه به صله رحم وجود دارد که نشان دهنده جایگاه بالای این سنت حسنه است.

وی افزود: صله رحم دارای آثار و برکات فراوانی چه در بعد فردی و چه بعد اجتماعی است که این آثار در کمتر عملی دیده می شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: افزایش و برکت روزی، طول عمر، پاک شدن گناهان، ایجاد محبت بین افراد، ایجاد آرامش روانی و فکری در جامعه، تحکیم ارتباط اجتماعی، رفع معضلات و مشکلات جامعه در درون خانواده ها از جمله این آثار است.

وی توجه به بزرگان و سالمندان را از مهمترین آداب صله رحم دانست و خاطرنشان کرد: سرکشی به سالمندان و بزرگان از جمله کارهایی است که در صله رحم باید مورد توجه قرار گیرد و تلاش شود تا دیدار با آنها به یک موضوع معمول تبدیل شود.

حجت الاسلام جاویدی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که باید در صله رحم بر آن تأکید شود، بحث تبلیغ دین و تبیین معارف دینی است و این کار باید ابتدا از آشنایان و نزدیکان آغاز شود و سپس به جامعه تسری پیدا کند.

وی تأکید کرد: همانگونه که پیامبر اسلام(ص) ابتدا دعوت خود را از بستگان و نزدیکان خود آغاز کرد، مبلغان ما نیز باید با الگوگیری از پیامبر اسلام (ص) تبلیغ را در جمع های دوستانه و خصوصی آغاز و آن را در جامعه گسترش دهند.

استاد حوزه علمیه در ادامه ابراز کرد: برخورد همراه با محبت و مهربانی و زبان نرم و بیان جذاب از مسائلی است که سبب اثرگذاری تبلیغ می شود و باید در هر سطحی از تبلیغ مورد توجه قرار گیرد تا تأثیر تبلیغ دوچندان شود.

حجت الاسلام جاویدی در پایان خاطرنشان کرد: بالاترین شأن طلاب و روحانیان، تبلیغ است و آنها نباید از رسالت سنگینی که در موضوع تبلیغ معارف دینی برعهده دارند غفلت کنند و این رسالت در هر زمان و مکانی باید انجام شود و مبلغان باید با روحیه ای جهادی، تلاش کنند تا معارف و مبانی دینی و همچنین معنویت در جامعه گسترش یابد./872/ت302/ی

ارسال نظرات