۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۸۹۵۵۳
از بیستم فروردین‌ماه؛

چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی آغاز می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان از بیستم فروردین‌ماه تا پایان اردیبهشت در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار می‌شود.
شورای اداری اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نخستین جلسه شورای اداری اوقاف استان در سال جدید، با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل مربوط ثبت‌نام مرحله شهرستانی این مسابقات در استان از دوازدهم بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده و تا بیستم فروردین‌ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: مرحله شهرستانی هم از بیستم فروردین‌ماه تا سی و یکم اردیبهشت در هشت شهرستان خراسان شمالی برگزار شده و پس از آن منتخبان این مرحله از دهم تیرماه در مرحله استانی به رقابت می‌پردازند.

به گفته حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد، مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم مهرماه سال جاری با حضور منتخبان سراسر کشور در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به رشته‌های مختلف چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، افزود: این مسابقات در رشته‌‌های حفظ پنج جزء، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، رشته‌های معارفی حفظ موضوعی قرآن،‌حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم، رشته‌های جشنواره‌ای دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان، مقطع خوانی گروهی قرآن کریم همسرایی دو یا چندزبانه،‌ آثار کوتاه رسانه‌ای و انشاد انفرادی برگزار می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به مهلت باقی‌مانده چندروزه برای ثبت‌نام در این مسابقات، اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام برای حضور در این مسابقات از دو راه سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.quraniran.ir و یا مراجعه حضوری به ادارات اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در ادامه با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: سال گذشته در مجموع 5 هزار و صد قرآن‌آموز در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه برای حضور در این طرح در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود 4 هزار نفر در آزمون نهایی مرحله پنجم طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند و به‌زودی اسامی پذیرفته‌شدگان اعلام می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح آموزش حفظ مجازی و غیرحضوری قرآن کریم در خراسان شمالی خبر داد و با اشاره به راه‌اندازی این طرح در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، گفت: در کل کشور خراسان شمالی پانزدهمین استانی است که این طرح را اجرایی می‌کند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: در این راستا حافظان 20 جزء و کل قرآن کریم استان برای گذراندن دوره آموزشی به قم اعزام شده‌اند که این حافظان با گذراندن دوره آموزشی به مرکز دعوت شده و با در اختیار داشتن سیستم تلفن و اینترنت به‌صورت مستقیم با قرآن‌آموز و حافظی که قصد دارد حفظ قرآن کریم را شروع کند در تماس هستند تا به‌صورت مجازی و تلفنی پیگیر روند حفظ قرآن از سوی قرآن‌آموز باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی اظهار کرد: در این طرح از قرآن‌آموزان و حافظان آزمون شفاهی به‌صورت تلفنی و آزمون کتبی به‌صورت حضوری گرفته شده و در پایان به پذیرفته‌شدگان گواهینامه حفظ قرآن کریم اعطا می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات