۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۸۹۵۵۸

وقوع زلزله سبب تعطیلی درس آیت‌الله اشرفی شاهرودی نشد

آیت الله اشرفی شاهرودی با وجود وقوع زلزله در بین درس خارج فقه خود با قرائت آیه 41 سوره فاطر درس خود را ادامه داد.
نماز آیات آیت الله اشرفی شاهرودی نماز آیات آیت الله اشرفی شاهرودی نماز آیات آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، زلزله 6 ریشتری که امروز به طور مداوم مشهد را شدیدا لرزاند در بین درس خارج فقه آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی اتفاق افتاد و وی با آرامش به درس خود ادامه داد.

در زمان زلزله آیت الله اشرفی شاهرودی با آرامشی مثال زدنی، گفت: مثل اینکه زلزله است و در این هنگام بر بالای منبر آیه 41 سوره فاطر را سه بار قرائت کرد و دوباره به درس خود ادامه داد.

وی در پایان زلزله خطاب به چند نفر از شاگردانش که ابتدای زلزله قصد ترک شبستان بزرگ زیر گنبد مدرسه آیت الله خوئی را داشتند اما با دیدن آرامش استاد منصرف شدند و در جای خود نشستند با حالت مزاح، گفت: کجا می خواستید فرار کنید و با خنده ای درس خود را ادامه داد. در پایان درس شاگردان آیت الله اشرفی به امامت وی نماز آیات را اقامه کردند.

گفتنی است آیه خوانده شده در زمان زلزله از سوی آیت الله اشرفی شاهرودی در روایتی از امام رضا(ع) به نقل از پدرشان امام موسی کاظم در جلد دو کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 152 آمده است که می فرماید: «لَمْ يَقُلْ أَحَدٌ قَطُّ إِذَا أَرَادَ أَنْ يَنَامَ إِنَّ اَللّهَ يُمْسِكُ اَلسَّماواتِ وَ اَلْأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ لَئِنْ زالَتا إِنْ أَمْسَكَهُما مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ كانَ حَلِيماً غَفُوراً َيَسْقُطَ عَلَيْهِ اَلْبَيْتُ.»

امام رضا از پدرش روايت کرده كه فرمود: تاكنون كسي آيه «همانا خدا آسمان ها و زمين را نگاه مي دارد تا نيفتند و اگر بيفتند بعد از او هيچ كس آنها را نگه نمي دارد؛ اوست بردبار آمرزنده» را هنگام خواب تلاوت نکرده جز آنكه هرگز خانه بر سرش فرو نريخته است./202/933/ب1

ارسال نظرات