۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۸۹۵۸۶
امام جمعه پلدختر:

معرفی عالمان دین فرصتی برای تربیت نسلی انقلابی است

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه معرفی عالمان دین فرصتی برای تربیت نسلی انقلابی است، گفت: با معرفی عالمان دین به نسل جوان می توان در تربیت دینی نسلی انقلابی نقش آفرین بود.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمد سوری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی بابایی که در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه مرگ به اعمال ما بستگی دارد، گفت: وقتی پیامبر اکرم(ص) که اشرف مخلوقات است باید طعم مرگ را بچشد همه ما باید بدانیم روزی با مرگ دست و پنجه نرم می کنیم.

وی افزود: برای کسانی ‌که اعمال نیک انجام داده‌اند مرگ طعمی شیرین و برای کسانی ‌که کار نیکی در پرونده اعمال خود ندارند، طعم تلخی دارد.

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه وقتی انسان قبض روح می‌شود باید پروردگار عالم را ملاقات کند، خاطرنشان کرد: انسان باید خودش را برای مرگ آماده کند.

وی در اامه گفت: عالمان دین و کسانی‌ که تلاش آنها در جوانی برای نزدیکی به پروردگار متعال بوده است، در نزد خداوند دارای فضیلت و ارزش هستند.

حجت الاسلام سوری با بیان اینکه کسی ‌که اهل علم باشد سزاوار تکریم و تجلیل است، عنوان داشت: فضیلت اهل علم بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه یادآور شد: بر اساس فرمایشات دینی از جمله مواردی که موجب خوشحالی شیطان می شود، زمانی است که خبر فوت یک عالم را می‌شنود.

امام جمعه پلدختر با اشاره به خدمات ارزنده حجت الاسلام والمسلمین بابایی، بیان داشت: تأسیس حوزه علمیه امام صادق(ع) و مساجد متعدد در این شهرستان از خدمات ارزنده این مرحوم است.

وی با بیان اینکه خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی بابایی در راستای ترویج فرهنگ تشیع در جامعه بود، خاطرنشان کرد: بزرگداشت علمای دین فرصتی برای قدردانی از زحمات این بزرگان است.

حجت الاسلام سوری با اشاره به اینکه حجت الاسلام والمسلمین بابایی از جمله روحانیانی بود که پیش از انقلاب ممنوع‌المنبر بود، گفت: این مرحوم در قضیه فیضیه مصدوم و در کنار شهیدان رحیمی و صادقی خدمات ارزشمندی به استان لرستان ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم بزرگداشت عالمان دین باید از شخصیت و خدمات این بزرگان صحبت کرد و با معرفی ویژگی این بزرگان در تربیت نسلی انقلابی تلاش کرد./9459/202/ب2

ارسال نظرات