۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۸۹۵۹۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر خوزستان، نام نویسی 98 دانشجو برای جشن ازدواج دانشجویی علوم پزشکی اهواز، غبارروبی بقاع متبرکه دانیال نبی(ع) و دعبل و برگزاری مراسم اعتکاف ویژه بانوان در سه مسجد اهواز از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علی حمادی مسؤول دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ابرازد اشت: مرحله استانی بیست و نهمین مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر خوزستان پنجشنبه، ۳۱ فروردین در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که مرحله شهرستانی این مسابقات جمعه ۲۹ بهمن‌ماه در دو بخش کتبی و شفاهی از سوی ادارات بنیاد شهید شهرستان‌ها برگزار شد، افزود: قریب ۳۵۰ نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی در این رقابت استانی حضور پیدا می‌کنند.

حمادی افزود: بیست و نهمین مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر در رشته‌های قرائت(ترتیل، تحقیق)، حفظ(۵ جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن) مفاهیم و و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شوند.

مسؤول دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در پایان گفت: محل برگزاری این مسابقات مجتمع طلائیه است.

نام نویسی 98 دانشجو برای جشن ازدواج دانشجویی علوم پزشکی اهواز

دکتر فرهاد حمزه‌لویی مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: ازدواج دانشجویی سال ۹۶ دانشگاه علوم پزشکی اهواز در روز سه‌شنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم (ص)، با شکوه هر چه تمام‌تر همچون سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این مراسم، گفت: در روز مبعث پیامبر اکرم (ص) ابتدا در نوبت صبح کارگاه‌های آموزشی زوجین توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تشکیل و سپس در نوبت بعدازظهر جشن ازدواج دانشجویی برگزار می‌شود.

حمزه‌لویی به هماهنگی‌های پیرامون جشن ازدواج دانشجویی نیز اشاره کرد و افزود: بخش اول هماهنگی و اقدامات مربوط به حوزه فرهنگی دانشگاه است که شامل تهیه بسته‌های فرهنگی، مسابقه، سفره عقد، تبلیغات، کلیپ‌های برنامه، فیلمبرداری، نورافشانی، موسیقی، تئاتر، تقدیر از زوج‌های فعال فرهنگی و دیگر موارد می‌شود.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: همچنین بخشی از اقدامات مربوط به کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی با هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه است.

غبار روبی بقاع متبرکه دانیال نبی(ع) و دعبل

حمیدرضا خرمائی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوش از غبارروبی بقاع متبرکه دانیال نبی(ع) و دعبل خبر داد.

وی با بیان این که این مراسم امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین‌ماه در مرقد این بزرگان در حال برگزاری است، افزود: در مرقد دانیال نبی(ع) ابتدا نذورات مردمی جمع‌آوری و شمارش خواهد شد و پس از پایان شمارش به حساب مرقد دانیال نبی(ع) واریز خواهد شد.

خرمائی با بیان اینکه در غبارروبی مرقد دانیال نبی(ع) حجت‌الاسلام امام، امام جمعه شهرستان شوش، هیأت امنا مرقد دانیال نبی(ع)، ‌مدیران ادارات و مسؤولان شهرستان به همراه عموم مردم شرکت کرده‌اند، ‌افزود: غبارروبی مرقد دعبل همزمان با حضور هیأت امنا آن مرقد در حال انجام است و نذورات مردمی آن مرقد نیز پس از شمارش به حساب بقعه واریز خواهد شد.

برگزاری مراسم اعتکاف ویژه بانوان در سه مسجد اهواز

حجت‌الاسلام مهدی شکوه‌نیا، مسؤول فرهنگی مسجد حضرت جوادالائمه(ع) منطقه پادادشهر اهواز، با اشاره به این که سه عدد از مساجد این منطقه جهت اعتکاف ویژه بانوان تعیین شده‌اند، افزود: این مساجد ظرفیت پذیرش ۶۰۰ نفر از بانوان منطقه را دارند.

وی با بیان این که نام نویسی از بانوان متقاضی از هفته اول فروردین‌ماه در این مساجد آغاز شده است، افزود: تاکنون بیشاز ۲۰۰ نفر از بانوان در مساجد جوادالائمه(ع) منطقه پادادشهر، قاسم بن الحسن(ع) کوی طلاب و مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) صددستگاه جهت شرکت در این مراسم معنوی ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت الاسلام شکوه‌نیا با بیان اینکه ثبت‌نام از متقاضیان تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد یافت، افزود: در هر یک از این مساجد یک مبلغ خواهر از حوزه علمیه خواهران مستقر شده است و به ارائه مشاوره‌های مختلف و بیان مسائل دینی خواهند پرداخت.

وی عنوان کرد: برپایی سخنرانی‌های دینی و مداحی و همچنین بیان احکام ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های اعتکاف در این سه مسجد خواهد بود./303/9453/ب1

ارسال نظرات