۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۸۹۶۲۵
با حضور بیش از 200 طلبه؛

المپیاد علمی حوزه علمیه خوزستان برگزار می شود

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که المپیاد علمی حوزه علمیه خوزستان در تاریخ 30 فروردین برگزار می شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود 200 تا 300 نفر از طلاب خوزستانی در این مرحله از المپیاد علمی نام نویسی و شرکت کنند.
المپیاد علمی طلاب

حجت‌الاسلام یوسف ناصری، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری مرحله استانی المپیاد علمی در حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: حوزه خوزستان با توجه به ظرفیت های موجود همواره از استان های برتر در زمینه تربیت طلاب است که شاهد موفقیت های دانش پژوهان آن در جشنواره و المپیادهای علمی است.

وی با اشاره به این که در سال های گذشته المپیاد علمی در سه مرحله مدرسه ای، استانی و کشوری برگزار می شد اما در سال جاری مرحله مدرسه ای حذف شده است، ادامه داد: سال های گذشته تنها طلاب ممتاز که دارای شرایط خاص بودند می توانستند در جشنواره شرکت کنند اما امسال هر داوطلبی می تواند حضور داشته باشد.

حجت الاسلام ناصری با اشاره به این که المپیاد علمی حوزه های علمیه خوزستان در تاریخ 30 فروردین ماه سال جاری برگزار می شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود 200 تا 300 نفر از طلاب خوزستانی در این مرحله از المپیاد علمی نام نویسی و شرکت کنند؛ کسانی که در مرحله استانی موفق به کسب رتبه مورد نظر قم شوند می تواند به مرحله کشوری مراجعه کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان اذعان داشت: در سال گذشته ۲۲ طلبه خوزستان به‌عنوان برگزیدگان مرحله کشوری المپیاد علمی انتخاب شدند که از این تعداد ۱۱ نفر آنها از میان طلاب خوزستانی و حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز بودند و این مهم نشان دهنده استعداد بالای طلاب خوزستانی است.

وی با اشاره به این که ویژه راه یافتگان مرحله کشوری در تابستان سال جاری دوره دانش افزایی با حضور اساتید قمی برگزار می شود و در ادامه آزمون سراسری صورت خواهد گرفت، افزود: پس از تعیین نفرات برتر، طی مراسمی با حضور یکی از مراجع تقلید از آنها تجلیل و تقدیر صورت خواهد گرفت./303/9453/ب1

ارسال نظرات