۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۸۹۶۶۶
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

از ورود کالاهای خارجی مشابه به داخل کشور جلوگیری شود

نماینده مجلس خبرگان گفت: اگر قرار باشد تولید ملی رونق یابد و اشتغال به شکل فراگیر در کشور عملیاتی شود باید از ورود هر گونه کالاهای خارجی که مشابهش در داخل تولید می‌شود چه به شکل قاچاق و چه به شکل رسمی با قاطعیت جلوگیری شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش که با توجه به بخشی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی که فرمودند:« واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود باید به صورت یک حرام شرعی و قانونی شناخته بشود. آنچه در داخل تولید میشود از خارج وارد نشود» آیا این فرمایش حجت را بر مردم و مسؤولان تمام نکرد؟ گفت: این فرمایش رهبر معظم انقلاب ساز و کار قانونی و شرعی تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

وی افزود: اگر قرار باشد تولید ملی رونق یابد و اشتغال به شکل فراگیر در کشور عملیاتی شود باید از ورود هر گونه کالاهای خارجی که مشابهش در داخل تولید می‌شود چه به شکل قاچاق و چه به شکل رسمی با قاطعیت جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در ادامه با بیان اینکه حرمت شرعی که رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی بیان فرمودند به عنوان اهرمی محکم و نافذ برای مردمی که پایبند به دین و مذهب بوده و فتوای شرعی را به عنوان یک حجت الهی برای خود قلمداد می‌کنند مهم دانست و ابراز کرد: فتوا، در تاریخ تشیع و تاریخ اسلام نمونه‌های بارزی داشته است، فقهای بصیر زمانی که خطر هجمه بیگانگان را مشاهده می‌کردند برای صیانت از دین با صدور فتوا به مقابله با آنان می‌پرداختند که اعلام حرمت شرعی برای کالاهای خارجی یکی از آنان به شمار می‌رود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر مسؤولان در زندگی خود از کالاهای داخلی استفاده کنند به طور قطع مردم نیز به مصرف تولیدات داخلی تمایل خواهند یافت چرا که استفاده کالاهای ملی راهبردی‌ترین راهکار در راستای خوداتکایی و عدم وابستگی به غیر محسوب می‌شود، گفت: زمانی که رهبری فرمودند حرام قانونی؛ این به آن معنا است که مسؤولان نیز باید در این زمینه تدبیر کنند و از نظر قانونی راه‌های ورود کالاهای خارجی و قاچاق را به کشور ببندند و با سرعت کالاهای فاخر داخلی را جایگزین کنند.

وی با بیان اینکه مردم ما ثابت کردند که همیشه به اصول دین و ارزش‌های دینی  پایبند و ملتزم بوده و هستند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از قدرت فتوا برای شتاب بخشیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی و از حرمت قانونی برای قدرت بخشیدن به تاثیر فتوا استفاده کردند تا مسؤولان نیز به فکر باشند تا اقدامات و تدابیری برای منع واردات کالاهای خارجی انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در پایان خاطرنشان کرد: ملت باید در تحقق شعار سال مبنی بر«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» دولت را یاری کنند و مسوولان و مدیران نیز دلسوزانه انقلاب و ارزش‌های ملی را یاری کنند تا در سال 96 با عزمی جدی مشکل رکود، بیکاری و سختی معیشتی مردم برطرف شود./813/302/ب1

ارسال نظرات