۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۸۹۷۰۳
امام جمعه بجنورد:

تحول و دگرگونی در حوزه جان و جامعه رویکرد همگانی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هر کس در هر مسؤولیت و جایگاهی که قرار دارد باید بکوشد در حوزه جان و جامعه خود تحول و دگرگونی ایجاد کند تا در پایان سال بیلان کاری مثبتی داشته باشد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد و مسؤولان ارشد دستگاه قضایی استان، اظهار کرد: باید همزمان با نو شدن سال و طبیعت، ما هم برای دگرگونی احوال خود به سمت بهترین احوالات تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در دعای آغاز سال نو برای احسن الحال مصداق تعیین نشده است؛ به همین دلیل هر کس احسن الحال خود را بهتر می‌شناسد، افزود: هر مجموعه باید ببیند احسن الحال مجموعه کاری او چگونه شکل می‌گیرد و برای رسیدن به آن تلاش کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه در ابتدای سال باید برای خود برنامه و تراز سالیانه سبک زندگی اسلامی تدوین کنیم، اضافه کرد: هر کس در هر مسؤولیت و جایگاهی که قرار دارد باید بکوشد در حوزه جان و جامعه خود تحول و دگرگونی ایجاد کند تا در پایان سال بیلان کاری مثبتی داشته باشد.

وی گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید: «من استوى یوماه فهو مغبون و من کان آخر یومیه خیر هما فهو مغبوط ومن کان آخر یومیه شرهما فهو ملعون» و تأکید می‌کند که مؤمن باید حرکت رو به جلو و پیشرفت داشته باشد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: بنا به فرموده این امام همام اگر کسی دو روز از عمر وی با یکدیگر مساوی باشد ضرر کرده؛ اما کسی که امروز او از دیروزش بدتر باشد ملعون است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: کسی که امروز وی از دیروزش بدتر باشد ملعون است؛ چراکه از رحمت خداوند دور شده و نه تنها به‌سوی پیشرفت و کمال حرکت نکرده بلکه عقب‌گرد هم کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس فرموده امام صادق (ع) دسته سوم کسانی هستند که امروز آنها از دیروزشان بهتر بوده و این افراد مورد غبطه دیگران هستند، گفت: باید همه تلاش کنیم تا جزء دسته سوم قرار گیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید سعی ما بر این باشد که در زندگی مغبوط باشیم و با خدمت سالم، حرکت مخلصانه، فعالیت جهادی و روحیه انقلابی عمر بابرکتی داشته باشیم./202/9314/ب1

ارسال نظرات